Dimecres 22 de febrer de 2012

Recés quaresmal als preveres i diaques de la diòcesi de Girona.

Mn. Joan Llidó, prevere de la diòcesi de Segorb-Castelló que ha estat l’encarregat de dirigir el recés, ha dividit el tema escollit com a reflexió, Ministeri sacerdotal i nova evangelització, en dos apartats: “La identitat del prevere diocesà” i el pròpiament dit “Ministeri sacerdotal i nova evangelització”.
Després de fer un discerniment sobre la identitat qüestionada del prevere i de manifestar com ha d’exercir la caritat pastoral —exercici del ministeri, radicalisme evangèlic viscut amb un tarannà apostòlic en el si d’una Església diocesana al voltant d’un Bisbe successor dels Apòstols— , ha entrat de ple en el tema del ministeri sacerdotal en relació a la nova evangelització: En què consisteix? Què poden fer els preveres? Què se’ls demana? Com ho han de fer?
Quatre consideracions a l’entorn d’aquest últim punt:
“Respectar la llibertat de les persones, la seva consciència i creences”.
“No fer caritat a canvi de conversions, sinó evangelitzar per caritat”.
“No cercar tant l’èxit com la fidelitat”.
“Mantenir l’esperança i la bondat”.
El recés, al que han assistit el bisbe Francesc, els bisbes emèrits Jaume Camprodon i Carles Soler i un important nombre de preveres i diaques, ha tingut lloc a la Casa d’Espiritualitat Santa Elena de Solius.