Dimarts 23 d'octubre de 2012

Presentació del llibre “Ressons d’Evangeli. Homilies del Mercadal”, de Mn. Planella

El capvespre d’ahir dilluns es va presentar a l’església parroquial de Santa Susanna del Mercadal de Girona, el llibre, “Ressons d’Evangeli. Homilies del Mercadal”, del que és autor Mn. Francesc Planella i Arnau, adscrit a l’esmentada parròquia.
Presidí el bisbe Francesc, amb l’autor, el rector de la parròquia, Mn. Pere Domènech i l’editor, Joaquim Curbet.
Obert l’acte amb la interpretació del “Cant dels ocells”, Mn. Pere, explicà la gènesi de l’obra a l’entorn de la celebració dels cinquanta anys de l’ordenació presbiteral de Mn. Francesc, que té cura d’escriure les seves homilies i que degudament ordenades per cicles litúrgics, el Consell Parroquial considerà l’oportunitat de publicar-les. Joaquim Curbet, com a editor explicà el sentit d’aquella iniciativa vinculada a la parròquia del cor de la ciutat i el nivell teològic de l’autor.
Mn. Francesc Planella, per la seva part, va dir que les seves homilies les havia escrit no pas per ser publicades, i que només intentaven apropar la Paraula de Déu, bàsicament per mitjà dels evangelis, als fidels vinculat les realitats i situacions de cada moment al missatge evangèlic. Igualment va agrair a la parròquia que l’acollia aquesta iniciativa i especialment la presència del bisbe en l’acte de presentació i també dels nombrosos fidels, i esperava que, tant de bo, les homilies ajudessin als possibles lectors a perseverar en la seva fe.
El bisbe, va felicitar a Mn. Francesc pels seus cinquanta anys de capellà, mig segle de felicitat, no sempre fàcil, però amarats de fe, esperança, amor i servei i esperava que durant molt temps pugui seguir exercint el seu ministeri. Pel que fa al contingut del llibre, assenyalà que les homilies, formulen aquella pregunta: què em diu a mi l’evangeli? Què desitja de mi el Senyor? Són unes homilies atentes als sentiments i a les situacions. “L’Evangeli porta els fets i els fet porten a l’Evangeli”. Finalment, vinculà aquesta aportació de Mn. Francesc en aquest inici de l’Any de la Fe, i convidà als lectors a llegit, abans de cada homilia, el text evangèlic corresponent.
Finalment, Elisabet Sunyer, Carmina Daban i Raquel Labrac, oferiren un breu recital que fiu acollit amb aplaudiments del públic.