Dijous 25 d'octubre de 2012

XXIV Jornada Catalana de Pastoral de la Salut

La conferència principal de la Jornada “Tras las huellas del buen samaritano: orientaciones pastorales” va ser pronunciada per Arnaldo Pangrazzi, religiós camil, doctor en teologia de l’Institut Internacional de Teologia Pastoral Sanitària de Roma, capellà d’hospitals als Estats Units i a Roma i professor del Camilanum a Roma.

El Dr. Pangrazzi, entrevistat en el número de novembre de la revista diocesana El Senyal per Mn. Josep Casellas, parla de la compassió com l’actitud del bon samarità. Cal tenir, diu, un cor obert cap a la persona que pateix. La compassió, però, ha d’anar acompanyada de la discreció. Pel que fa al voluntariat, les parròquies haurien d’enfortir-lo perquè se’n faci càrrec: que visiti els malalts als domicilis i que es creïn associacions de persones compromeses a ajudar les famílies i també grups d’ajuda mútua.

La Jornada, celebrada el passat 20 d’octubre al Casal Borja de Sant Cugat del Vallès, va seguir el tema proposat pel Consell Pontifici per a la Pastoral de la Salut, unificant el treball de les diverses associacions i organismes que des de la fe treballen per als malalts. Es proposa treballar la paràbola del Bon Samarità com a gran icona pública per als malalts.

La Jornada que va estar presidida per Mons. Salvador Cristau, bisbe auxiliar de Terrassa i responsable de la Pastoral de la Salut de la CET, va comptar també amb l’experiència de la Sra. Rosa Casamartina i del diaque permanent Mn. Eduardo Ocio, que treballen als Drapaires d’Emaus de Sabadell, del Dr. Orrit, gerent del Centre Sant Benito Menni de Sant Boi de Llobregat, i de la Gna. Teresa Losada, franciscana missionera de Maria.

A la fotografia el conferenciant Dr. Arnaldo Pangrazzi.