Dimarts 23 d'abril de 2013

Trobada del clergat de les diòcesis catalanes

Comunicat del Gabinet d’informació de l’Església a Catalunya.
Dilluns dia 22 d’abril de 2013, en el marc de la celebració de l’Any de la Fe, els arquebisbes i bisbes de la Conferència Episcopal Tarraconense (CET) han celebrat una Jornada interdiocesana amb els preveres i diaques de les seves diòcesis, al Monestir de Santa Maria de Poblet. Acollits pel P. Abat de Poblet, dom Josep Alegre, hi han assistit l’arquebisbe de Tarragona i president de la CET, Mons. Jaume Pujol; el cardenal arquebisbe de Barcelona i vicepresident de la CET, Lluís Martínez Sistach; l’arquebisbe-bisbe d’Urgell i secretari de la CET, Mons. Joan-Enric Vives; el bisbe de Girona, Mons. Francesc Pardo; el bisbe de Sant Feliu de Llobregat, Mons. Agustí Cortés; el bisbe de Solsona, Mons. Xavier Novell; el bisbe de Terrassa, Mons. Josep Àngel Saiz; el bisbe de Vic, Mons. Romà Casanova; els bisbes auxiliars de Barcelona i Terrassa, Mons. Sebastià Taltavull i Mons. Salvador Cristau; l’administrador diocesà de Tortosa, Mn. Josep Lluís Arín i els bisbes emèrits de Girona, Solsona i Ayaviri (Perú), Mons. Carles Soler, Mons. Jaume Traserra i Mons. Joan Godayol. També hi ha assistit el P. Abat de Montserrat, dom Josep Maria Soler, el president de la Unió de Religiosos de Catalunya, P. Màxim Muñoz, el vicari de la delegació de la prelatura a Catalunya, Dr. Antoni Pujals i més de cinc-cents preveres i diaques de les deu diòcesis catalanes.

La Jornada Va començar amb una conferència del cardenal arquebisbe de Viena, Christoph Schönborn, OP, sobre “El ministeri sacerdotal en la nova evangelització”. El cardenal Schönborn, a partir dels documents conciliars i del Catecisme de l’Església Catòlica, va exposar allò que és propi del sacerdoci comú de tots els cristians per la gràcia que han rebut en el baptisme i allò que és propi del sacerdoci ministerial dels bisbes i dels preveres, que és un mitjà volgut per Déu per fer possible la plenitud del sacerdoci comú dels fidels, que s’encamina a la santedat. El cardenal Schönborn va precisar diverses característiques del ministeri sacerdotal, subratllant com a més importants la de ser testimonis de la misericòrdia de Déu enmig del món i la de despertar, alimentar i acompanyar els fidels laics en la seva vocació baptismal d'evangelitzar a tothom i arreu.

L’Eucaristia la va presidir el mateix cardenal arquebisbe de Viena i va ser concelebrada per l’arquebisbe de Tarragona i pel cardenal arquebisbe de Barcelona, amb els altres bisbes i preveres, assistits pels diaques. A l’homilia, el cardenal Schönborn animà els preveres a donar testimoni de la seva experiència de fe i de la seva vocació sacerdotal, tal com sant Pere i sant Pau ho van fer en els inicis de la història de l’Església, tal com recullen els Fets dels Apòstols.

La Jornada va concloure amb el dinar de germanor a l’hostatgeria externa del mateix Monestir de Poblet. La Jornada segueix a altres, també convocades pels bisbes de la CET: l’any 2010, a Mataró, amb motiu de l’Any Jubilar de Sant Joan Maria Vianney i la beatificació del Dr. Josep Samsó; la del 2009, a Tarragona, coincidint amb els 1.750 anys del martiri del bisbe Fructuós i els diaques Auguri i Eulogi, en la qual es va presentar la carta pastoral Pau, apòstol del nostre poble; el 2002, a Vic, coincidint amb l’any Verdaguer; el 2000, a Montserrat, amb motiu del Jubileu de l’Any Sant; el 1996, també a Montserrat, amb motiu del 150 aniversari del naixement del Dr. Torras i Bages i com a acció de gràcies per la celebració del Concili Provincial Tarraconense i el 1992, a Poblet, en el IX Centenari de la restauració de la Seu de Tarragona.