Dimecres 25 de setembre de 2013

Santa Coloma recorda el Cardenal Jubany

L’Ajuntament de Santa Coloma va homenatjar el cardenal Narcís Jubany en el centenari del seu naixement. L’acte va consistir a descobrir una placa commemorativa a la façana de l’església parroquial en presencia de l’alcalde, del germà del cardenal i el bisbe emèrit de Girona Carles Soler en representació del Bisbe Francesc que participa a València de la catorzena trobada de Santuaris i pelegrinacions de la C.E.E.
L’homenatge va tenir lloc en acabar l’Eucaristia que es va celebrar a l’església parroquial. A l’entrada de l’església s’hi van instal•lar plafons amb fotografies de diversos moments de la vida del cardenal Jubany que va ser bisbe de Girona i arquebisbe-cardenal de Barcelona fins a l’any 1990.
Els actes d’homenatge, que s’havien iniciat amb una Eucaristia el dilluns 12 d’agost presidida pel bisbe Francesc, es clouran amb una conferència a càrrec de Mn. Antoni Matabosch sobre la figura del cardenal que portarà per títol: El cardenal Jubany. Un colomenc al servei de l’Església, de la cultura i del país (Fotografia: Diari de Girona).