Diumenge 24 de novembre de 2013

Solemne clausura de l’Any de la Fe

Amb una solemne Eucaristia presidida pel bisbe Francesc a la catedral, aquest diumenge 24 de novembre s’ha donat per finalitzat l’Any de la Fe, una iniciativa que va començar el dotze d’octubre de l’any passat a proposta del papa emèrit Benet XVI, i que va tenir continuïtat amb el papa Francesc. Han concelebrat amb el bisbe una trentena de preveres diocesans i religiosos de diferents ordes representants dels religiosos màrtirs recentment beatificats, amb assistència de quatre diaques i tres acòlits.
La celebració s’ha iniciat amb una processó encapçalada pels representants dels màrtirs beatificats, que portaven palmes a les mans. Tot seguit, el bisbe Francesc s’ha dirigit als fidels per donar gràcies al Senyor pel temps de renovació que ens ha concedit durant l’Any de la Fe, i en acció de gràcies per la beatificació dels nous màrtirs fills de la nostra diòcesi.
Ha estat molt emotiu el cant del Crec en un Déu: els representants de cada arxiprestat portaven un ciri que havien encès del ciri pasqual, i amb el qual havien passat la llum a les candeles que portaven els feligresos que omplien el temple.
A l’homilia, el bisbe ha fet referència a la senzillesa amb què hem viscut l’Any de la Fe a la nostra diòcesi, mentre aprofundíem en la nostra fe des de totes les activitats realitzades, que no han estat poques. Ens ha presentat els nous beats com tot un exemple d’una forta fe, i ha desitjat que qui ens contempli pugui apreciar com ens sentim estimats, com ens estimem i com estimem.
La celebració ha acabat amb una processó final a la capella del Sant Sepulcre, on hi ha el memorial dels màrtirs diocesans, mentre es cantava la lletania dels sants i beats i el cant Oh màrtirs del Crist.

Fotografia d'Àngel Almazán en el moment del cant Crec en un Déu.

Veure galeria fotogràfica