Dimecres 16 d'abril de 2014

Missa Crismal a la Catedral i benedicció dels Sants Olis

Dimarts 15 d’abril a les cinc de la tarda, a la Catedral, el bisbe Francesc ha concelebrat amb el bisbe emèrit Carles Soler i el presbiteri diocesà la Missa del Crisma. Aquesta missa és una manifestació de la "comunió" dels preveres amb el seu Bisbe.
A l'inici de l'homilia, el bisbe es dirigí especialment al bisbe emèrit Carles amb un record fraternal pel bisbe emèrit Jaume, als preveres diocesans, religiosos, de la prelatura, especialment els que enguany celebren els 25 i 50 anys d'ordenació: Mn. Joan Solés, Mn. Àngel Pagès i Mn. Joaquim Goy, amb 50 anys de presbiterat, i Mn. Enric Tubert pels 25. També va tenir un record per aquells germans de presbiteri que han mort, i molt especialment els que han mort des de la Missa Crismal de l’any passat. Ha saludat també especialment els diaques, acòlits, seminaristes, germanes, germans, religiosos, religioses, laics amb missió pastoral i especialment els qui exerceixen responsabilitats a la Diòcesi, desitjant a tots la gràcia i la pau de Jesucrist.
L’Eucaristia, ha dit, “és acció de gràcies, però avui ho és d’una manera especial per a nosaltres, bisbes, preveres i per a tot el poble de Déu de Girona, perquè celebrem anticipadament la institució del sacerdoci en aquell darrer sopar, amb l’encàrrec de repetir sempre el memorial del Senyor. Avui recordem amb agraïment i actualitzem el dia de l’ordenació, en el qual fórem inserits en el presbiteri, i per això renovem les promeses d’aquell dia, la donació fidel al Senyor i al seu poble per tota la nostra vida”.
Ha destacat algunes de les consignes del papa Francesc extretes de la seva exhortació sobre l’alegria de l’evangeli: «aneu a les perifèries»; «ens cal ser un hospital de campanya per guarir la persona ferida»; «som la casa del Pare, sempre oberta a tothom»; «prefereixo una Església accidentada, ferida i tacada per haver sortit al carrer que una Església malalta per estar tancada i per la comoditat d’aferrar-se a les pròpies seguretats».
A partir d’aquí ha fet esment als sentiments i actituds que sovint vivim resumint-ho en els sis punts que han conformat la seva homilia:
1) Fiem-nos del Senyor Jesús i de la seva acció en el cor dels qui ha encomanat a la nostra cura pastoral.
2) Àmbits i actituds per viure i oferir l’evangeli.
3) No ens deixem robar l’evangeli.
4) No ens deixem robar l’esperança.
5) No ens deixem robar la caritat.
6) No descuidem la comunitat: Els laics, els joves i les parròquies; la pastoral juvenil i la pastoral vocacional; la necessitat de la comunitat; la necessitat de les nostres parròquies.
Ha finalitzat la seva homilia referint-se a l’Eucaristia com a “font i culminació de la vida cristiana; font i culminació de la comunió amb Crist i entre nosaltres, de la nostra identitat com a preveres, signe anticipat de la unitat de la humanitat i de la seva redempció”.
La celebració ha continuat convidant als preveres concelebrants a renovar públicament les promeses sacerdotals. Ha beneït els olis i ha consagrat el crisma que, a totes les parròquies de la Diòcesi, es farà servir com a matèria d'alguns sagraments.

Nota: us podeu descarregar en PDF el text complert de l'homilia.
veure galeria fotogràfica