Dimecres 24 de febrer de 2016

Una eslésia samaritana que va a les perifèries

En el marc de les conferències que la parròquia del Mercadal de Girona organitza per Quaresma, dilluns passat Sor Lucía Caram, monja dominica contemplativa de Manresa, va impartir la conferència sobre “Una eslésia samaritana que va a les perifèries”. La conferència s’havia de celebrar als locals que la parròquia del Mercadal té al carrer Santa Clara – Plaça Josep Pla. Pocs minuts abans de començar es va veure que l’assistència superaria ampliament les previsions i la cabuda del local, per aquest motiu es va prendre la decisió de traslladar-la a l’església de Santa Susanna del Mercadal, on unes dues centes persones van poder escoltar Sor Lucía.
En sintonia amb el Papa Francesc i dins de l’Any Sant de la Misericòrdia, Sor Lucía es va fer ressò de la necessitat que l’Església surti als camins, “de Jerusalem a Jericó”, a atendre els necessitats i que la porta que s’obre aquest Any Sant sigui la porta que ens duu als afores, als camins, a la recerca del germà que ens necessita. Sor Lucía va fer recaure la seva exposició en la paràbola evangèlica del bon samarità :”un home baixava de Jerusalem a Jericó i va caure en mans d’uns bandolers...” i de com un samarità que anava pel camí el veié i se’n va ocupar i va curar-li les ferides.
El públic assistent a la conferència va agrair efusivament la claredat i la simpatia amb que Sor Lucía va saber transmetre la seva visió d’una Església Samaritana que ha d’anar a les perifèries.