Dimarts 29 de març de 2016

Reestructuració del Consell Episcopal del Bisbat de Girona

Aquest dimarts 29 de març de 2016, el bisbe de Girona, Mons. Francesc Pardo, ha signat el Decret de reestructuració del Consell Episcopal. Aquest organisme té la funció executiva de consell de govern de la diòcesi i està format pel Bisbe i els seus col·laboradors més directes.
L’objectiu d’aquesta reorganització és respondre amb major eficàcia a les noves necessitats i prioritats pastorals de la diòcesi. Es mantenen les actuals atribucions del Vicari general –Mn. Lluís Suñer- i del Provicari general –Mn. Joaquim Giol-, ambdós amb potestat ordinària i executiva.

Alhora, el Decret reordena i concreta algunes de les àrees de responsabilitat de cadascuna de les Vicaries episcopals, que passen de 2 a 3. Als vicaris episcopals actuals –els mossens Jordi Font i Esteve Sureda-, s’hi suma el nomenament de Mn. Joan Amich, que seguirà exercint les seves tasques actuals com a rector de la Bisbal d’Empordà i com a director del Secretariat Interdiocesà de Catequesi de la Conferència Episcopal Tarraconense. Amb la creació d’aquesta nova Vicaria episcopal es vol potenciar la coordinació dels organismes i programes diocesans de l’àmbit de formació.

En l’exposició de motius del Decret, el bisbe de Girona subratlla especialment la importància creixent d’àmbits com la formació dels seminaristes i dels candidats al diaconat permanent, Càritas i l’àmbit social, el Centre d’Orientació Familiar, la comunicació i les xarxes socials, la formació cristiana d’adults o la preparació dels laics “que assumeixen i hauran d’assumir responsabilitats pastorals”.

Podeu descarregar el decret en l'arxiu PDF.