Dissabte 11 de febrer de 2017

l’Església celebra la Campanya de Mans Unides

Aquest diumenge 12 de febrer se celebra la Jornada de Mans Unides, l’ONG de l’Església catòlica que treballa per eradicar la fam al món. Ho fa mitjançant una sèrie de projectes de desenvolupament en països amb diverses necessitats en àmbits com l’agricultura, l’ensenyament i la formació professional. Els projectes de la Campanya 2017 que es finançaran amb la col·lecta extraordinària que es farà als diferents arxiprestats de la diòcesi de Girona són els següents:

• Equipament d’un centre de formació femenina a Dakar (Senegal). Pressupost: 22.593€. Arxiprestats de l’Alt Empordà Interior i Alt Empordà Marina.
• Construcció de sis aules i sanitaris a Kete-Krachi (Ghana). Pressupost: 62.871€. Arxiprestats de la Tordera, Maresme, els Àngels-Llémena i de l’Alt Fluvià.
• Construcció d’un edifici llibreria i magatzem a Dapaong (Togo). Pressupost: 28.066€. Arxiprestat de Girona-Salt.
• Distribució d’aliments de primera necessitat a refugiats, a Kirkuk (Iraq). Pressupost: 48.649€. Arxiprestats Farners-Montseny, la Selva i Ter Brugent.
• Construcció de cuina i menjador d’un internat a Ongole (Índia). Pressupost: 21.892€. Arxiprestats Costa Brava Centre i Montgrí-la Bisbal.
• Construcció de cuina, magatzem i menjador en un internat de nenes, a Gurungunta (districte de Raichur), Índia. Pressupost: 32.046€. Arxiprestat de Banyoles.

El lema de la campanya d’enguany, «El món no necessita més menjar. Necessita més gent compromesa», és un veritable retorn als orígens de Mans Unides i la seva campanya contra la fam. També és una reflexió sobre el malbaratament d’aliments i una invitació a la participació i al compromís dels voluntaris.

En el marc de la Campanya contra la Fam de Mans Unides, l’espai audiovisual del bisbat de Girona ha entrevistat el missioner empordanès Josep Frigola. Després de cinquanta anys al continent africà -vint a Burkina Faso i trenta al Níger- Josep Frigola ha tornat a la diòcesi de Girona per fer.se càrrec de les parròquies d’Albanyà, Sant Llorenç de la Muga i Terrades. Al llarg de l’entrevista ressegueix la seva etapa com a missioner a l’Àfrica, reflexiona sobre l’evangelització i parla de l’actitud d’Europa davant la crisi dels refugiats. Podeu veure l’entrevista completa a la secció de video d'aquest web.