Dijous 13 de juliol de 2017

Responsables de la catequesi a Catalunya es reuneixen per com adaptar-la la realitat actual

El Seminari Conciliar de Barcelona va acollir les XVI Jornades de Responsables de Cateques, organitzades pel Secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya i les Illes Balears (SIC) sota el lema “Sortir, acollir acompanyar”.
L’objectiu va ser el de reflexionar sobre la realitat actual del servei catequètic i descobrir com el magisteri del papa Francesc pot donar una nova orientació entre la relació entre catequistes i les famílies. Hi van participar 106 responsables de catequesi de les diòcesis de l’àmbit catalanobalear, una desena d’ells de la diòcesi de Girona.
Les jornades van ser presentades pel president del SIC i bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Sebastià Taltavull, acompanyat pel director del SIC, Mn. Joan Maria Amich, i el bisbe electe auxiliar de Barcelona, Mons. Antoni Vadell.
Mons. Taltavull va valorar molt positivament la feina realitzada pel SIC i va reflexionar entorn del lema escollit enguany: “A la catequesi se’ns demana un canvi de mentalitat molt gran i d’adaptació a la realitat […] Aquest “sortir” suposa a vegades a renunciar a esquemes propis, renunciar el que hem fet tota la vida”.
En aquestes jornades hi hagué temps per presentar quins tipus d’acollida i d’acompanyament es porta a terme en diverses parròquies quan les famílies demanen la catequesi per als seus fills o quan els adults s'adrecen a la parròquia per continuar el seu camí de fe.
El director del SIC, Mn. Joan M. Amich, comentà l’anàlisi que s’ha realitzat conjuntament amb totes les Delegacions Diocesanes de Catequesi de Catalunya i les Illes Balears sobre la situació actual de la catequesi a casa nostra.
El tercer gran apartat va ser conduït pel professor Salvatore Currò que centrà el magisteri del papa Francesc en l’àmbit de la catequesi en tres paraules: sortida, joia i misericòrdia. Les seves reflexions dutes a terme en les tres conferències tingueren un posterior treball per part dels participants dirigit pel mateix ponent.