Dimecres 17 de gener de 2018

Missa d’acció de gràcies per les beatificacions dels màrtirs claretians a la Cellera de Ter

La parròquia de Santa Maria de Sales de La Cellera de Ter va acollir el passat dissabte 13 de gener la Missa d’acció de gràcies per la beatificació dels tres màrtirs claretians cellerencs el dia 21 d’octubre a la Sagrada Família: el P. Pere Sitjas Obiols, Josep Ausellé Rigau i Lluís Plana Rebugent.

L’eucaristia va ser presidida per Mn. Ramon Oller, rector de la parròquia, i concelebrada pels claretians P. Jaume Sidera i P. Jordi Tarrés, acompanyats per Mn. Lluís Plana, sacerdot de la diòcesi de Girona i nebot d’un dels beats; pel P. Daniel Codina, monjo de Montserrat, i per Mn. Josep Farrerons, diaca de la parròquia. A la celebració també hi van participar diversos familiars dels tres beats.

L’homilia la va fer Mn. Lluís Plana, molt agraït pel fet de poder participar d’aquest record col·lectiu del poble de La Cellera als tres màrtirs. I va destacar que el més important és reconèixer i valorar la seva vida i el testimoniatge del seu martiri en acceptar la mort com un acte de fe en la bondat de Déu i en la seva voluntat. Abans d’acabar l’homilia també va voler tenir un record pels altres màrtirs del poble: per Mn. Joaquim Ausellé (en procés de beatificació), sacerdot diocesà; pel seu oncle, el beat Josep Plana, germà de La Salle; pel beat Ramon Novich, claretià; i per les altres persones del poble que per motius diversos, al front de guerra o per la repressió, van sofrir la pèrdua de la seva vida.

Ara, a l’església parroquial de La Cellera de Ter, ja hi ha el record dels cinc beats en una de les capelles laterals.

Font: www.claretians.cat