Divendres 16 de març de 2018

Aquest diumenge 18 de març, Dia del Seminari: «Apòstols per als joves»

Aquest proper diumenge 18 de març, vigília de sant Josep, l’Església celebra el Dia del Seminari, que enguany porta per lema «Apòstols per als joves». Cada any, a l’entorn d’aquesta festa, se’ns convida a participar en aquesta jornada, que pretén revifar la inquietud vocacional entre els joves o no tan joves, i que, amb aquesta participació de les comunitats, els que han sentit la crida al ministeri ordenat rebin l’ajut per saber discernir i donar respostes.

Al nostre Bisbat, aquest curs comptem amb tres seminaristes. Són els següents: Antoni Coll, que fa quart de Teologia, i col·labora a la parròquia de Caldes de Malavella; Héctor Hernández, que cursa tercer de Teologia; i Edgar Jaulent, del mateix curs i que col·labora a l’agrupació de parròquies de la Bisbal d’Empordà

En relació amb el finançament del Seminari Diocesà, els ingressos provenen, bàsicament, de les aportacions que els fidels fan durant la col·lecta que es duu a terme en aquesta jornada. L’any passat es van recollir a la nostra Diòcesi un total de 75.341,14 euros. D’aquests, 34.497,74 van ser destinats al cost de vida dels seminaristes, i 13.088,64 a les matrícules als diferents centres acadèmics. D’altra banda, 46.559,28 euros es van destinar al personal i al manteniment del Seminari, equipament que acull també altres organismes diocesans.