Divendres 08 de juny de 2018

Els seminaristes gironins a la trobada de final de curs del Seminari Major Interdiocesà

Aquest passat dimecres 6 de juny va tenir lloc la trobada de final de curs del Seminari Major Interdiocesà (SMI), on hi van assistir tots els bisbes de les diòcesis que conformen el SMI: Tarragona, Girona, Lleida, Solsona, Tortosa, Urgell i Vic, així com els rectors dels diferents seminaris.
La trobada es va iniciar amb una reunió dels bisbes i dels rectors amb els formadors: Mn. Norbert Miracle, rector; Mn. Jaume Casamitjana, vicerector, i Mn. Javier Vilanova, director espiritual. També hi van ser presents Mn. Jaume Pedrós, de Lleida; Mn. Jordi Font, de Girona, i Mn. Gabriel Casanovas, d'Urgell. El rector va presentar la memòria del curs 2017-2018 al SMI, van reflexionar plegats sobre l’aplicació de la Nova Ratio Fundamentalis El do de la vocació presbiteral i van fer un balanç del desenvolupament del curs i els projectes de futur.
A continuació va tenir lloc la celebració de l’Eucaristia, que va ser presidida per l’Arquebisbe de Tarragona, Mons. Jaume Pujol, i concelebrada pels altres bisbes del SMI. Un sopar de germanor amb els seminaristes va cloure la trobada.