Dimecres 29 de maig de 2019

El Consell Pastoral Diocesà reflexiona sobre la dimensió comunitària i acollidora de les parròquies

El Casal Bisbe Cartañà de Girona va acollir, el passat dissabte 25 de maig, una nova reunió del Consell Pastoral Diocesà del Bisbat de Girona. Després d'una pregària inicial, el bisbe Francesc va fer una breu pinzellada sobre diversos temes d'actualitat diocesana i de l'Església universal, entre els quals el nomenament de mn. Joan Planellas com a nou arquebisbe de Tarragona i la darrera exhortació apostòlica del papa Francesc, "Crist viu", sobre el darrer Sínode dels Bisbes, dedicat a la pastoral amb joves.
En el següent punt de l'ordre del dia es va reflexionar sobre la dimensió comunitària i acollidora de les parròquies i comunitats. Els membres del Consell van coïncidir en assenyalar, entre d'altres qüestions, que cal tenir present que el que ofereix l'Església com a propi és la persona de Jesús i l'Evangeli, i que s'ha de pensar bé de quina manera s'ofereix aquesta proposta a la societat.
Un cop finalitzat aquest apartat es van fer un seguit d'aportacions de cara a les prioritats pastorals del proper curs. La reunió es va cloure amb un torn obert de paraules, on els membres del Consell van poder expressar les seves inquietuds.