Divendres 04 d'octubre de 2019

Publicades les Prioritats Pastorals per al curs 2019-2020

Amb l'inici del nou curs s'han fet públiques les Prioritats Pastorals per a la Diòcesi de Girona de cara als propers mesos "amb la finalitat d’impulsar, iniciar o millorar algunes accions i propostes per exercir la nostra missió com a Església que fa camí a Girona, tenint molt present la Paraula de Déu, el magisteri pastoral i la vida de les persones". Així ho explica el bisbe Francesc en la introducció del document, que es distribuirà aquest cap de setmana del 5 i 6 d'octubre juntament amb el Full Parroquial. "Els reptes són una oportunitat, no per plegar veles, sinó per renovar-nos i oferir la proposta de Jesús –amb convenciment, amb joia i coherència– com la millor per a la vida", assenyala també el bisbe, qui afegeix que "en la nostra missió sempre partim de Jesucrist per arribar a la vida de les persones o partim de la vida de les persones per arribar a Jesucrist".

Els apartats i els principals àmbits d'actuació d'enguany són els següents:

• 1) Pastoral de la misericòrdia. La necessitat que els responsables pastorals tinguin un tarannà obert. Anima a oferir el sagrament de la Penitència, prioritzar la visita als malalts i els ancians, i cuidar les exèquies i les homilies.
  • 2) Pastoral del carrer. Tracta sobre l’Església en sortida propugnada pel papa Francesc. Les propostes versen sobre la necessitat de compartir la vida, i valorar els aplecs i festes populars.
  • 3) Pastoral de l’acolliment. El bisbe incideix en la necessitat d’acollir els fidels en la petició dels sagraments, en les celebracions de les exèquies, en el despatx parroquial i les famílies en situacions especials.
  • 4) Pastoral de l’acompanyament. L’acompanyament pastoral és un ministeri fonamentat en l’amor de Déu. Es demana acompanyar les persones, els grups, els moviments d’apostolat, els responsables i voluntaris d’activitats pastorals.
  • 5) Pastoral de la Paraula. Cal vetllar per les celebracions de la Paraula, la seva proclamació, i la formació cristiana en totes les seves vessants (catequesi d’iniciació cristiana, catecumenat, formació per als laics, moviments, escoles, famílies...).
  • 6) Pastoral de la pregària. Cal ensenyar a pregar, a motivar que sorgeixin estones de pregària a les parròquies, i introduir la Litúrgia de les Hores.
  • 7) Pastoral de la celebració. Cal continuar prioritzant la celebració dels sagraments, en especial l’Eucaristia, i vetllar per la seva qualitat i preparació digna. Cal tenir també cura de les celebracions en absència de prevere.
  • 8) Pastoral del servei. L’amor als altres es concreta i verifica en el servei. Cal continuar apostant per les accions socials que es duen a terme des dels diferents àmbits de l’Església.
  • 9) Pastoral de la comunitat i la comunió. Cal fomentar la dimensió eclesial. La missió dels consells, delegacions, equips parroquials i altres organismes és essencial.

A banda de la distribució a les parròquies, el document també es pot descarregar en format digital al següent arxiu adjunt: Prioritats Pastorals 2019-2020