Divendres 04 d'octubre de 2019

Felicitació de la Cúria diocesana al bisbe Francesc

Avui, 4 d’octubre, festivitat de sant Francesc d'Assís, el bisbe Francesc celebra la seva onomàstica. És per aquest motiu que a primera hora del matí ha presidit la missa a la Fraternitat de Santa Clara de Vilobí d'Onyar, acompanyat per Mn. Esteve Sureda i Mn. Jordi Pascual, així com pel diaca Mn. Joan Robé, la comunitat de religioses i fidels de les poblacions veïnes. En la seva homilia, el bisbe s’ha preguntat “què ens suggereix la memòria de sant Francesc”. Entre algunes de les respostes, ha assenyalat el fet de “viure radicalment l’Evangeli abraçant la pobresa, la humilitat i l’amor misericordiós envers tothom”. “L’experiència mística de Francesc és el fonament del seu amor a cada persona, especialment als més pobres, del seu amor als diferents i de l’amor a la natura”, ha indicat també.

Al migdia ha tingut lloc la tradicional recepció de la Cúria diocesana. El  vicari general, Mn. Lluís Suñer, ha felicitat el bisbe en nom de tots i en fer-ho ha recordat unes paraules del papa Francesc: “L’agraïment sempre és una arma poderosa”. Unes paraules que ha complementat, prafrasejant també el papa i un fragment de la 2a Carta de Sant Pau a Timoteu: “Gràcies per ungir i anunciar a tothom, amb ardor, a temps i a deshora, l’Evangeli de Jesucrist, sondejant el cor de la comunitat cristiana que és a Girona”. Finalment, ha donat les gràcies al bisbe “per ajudar-nos a ser més bons cristians i a ser una mica més testimonis de l’Evangeli de Jesús”. A continuació, els assistents han pregat conjuntament la Pregària del bon humor, atribuïda a Sant Tomàs More, i que fa 40 anys que la resa cada dia el mateix papa Francesc (la podeu llegir al final de la notícia).

“Agraeixo la vostra felicitació perquè felicitar és expressar el desig que sigui feliç” ha afirmat el bisbe Francesc en iniciar la seva intervenció. “Certament en sóc, de feliç. De fet, a la casa on vaig néixer en deien precisament “cal feliç”. Sempre he intentat i m’esforço a ser-ne. Això m’ajuda, d’alguna manera, en la meva tasca”, ha prosseguit. En segon lloc, ha afirmat que “tota persona som el que som gràcies als altres: a la família, als educadors, als qui ens han estimat... I gràcies també als col·laboradors més immediats, perquè la meva missió seria impossible sense vosaltres. La meva manera de ser, els pensaments, l’espiritualitat, les celebracions... tot això no seria com és sense vosaltres”. D’altra banda, el bisbe ha agraït també que “a Girona les persones que s’adrecen a la Cúria tenen el primer lloc i són una prioritat: això és molt important”. El bisbe ha finalitzat la seva intervenció assenyalant que “fent pinya és l’única manera d’exercir la missió que se’ns ha confiat a tots”.

Pregària del bon humor

«Dona’m, Senyor, una bona digestió
i, no cal dir-ho, alguna cosa per digerir.
Dona’m la salut del cos
i el bon humor que ens cal per mantenir-la.

Dona’m una ànima sana, Senyor,
que tingui sempre davant dels ulls allò que és pur i bo,
perquè no s’escandalitzi davant del pecat,
sinó que trobi la manera de remeiar-lo.

Dona’m una ànima, Senyor, que no conegui l’avorriment,
ni el remugueig ni el ploricó ni la queixa,
i no em deixis prendre gaire seriosament
aquesta cosa que es fica per tot arreu
que anomenem el Jo.

Dona’m, Senyor, el sentit de l’humor:
Fes-me capaç de riure d’un acudit,
perquè sàpiga treure una mica d’alegria de la vida
i la pugui compartir amb els qui m’envolten. Amén.»