Dilluns 07 d'octubre de 2019

Primera reunió del nou curs dels bisbes de la Tarraconense

Els dies 2 i 3 d’octubre va tenir lloc la reunió n. 232 de la Conferència Episcopal Tarraconense (CET), a l’edifici del Seminari Conciliar de Barcelona. La reunió va ser presidida per Mons. Joan Planellas Barnosell, arquebisbe metropolità de Tarragona i primat, i hi van assistir tots els seus membres.

Al matí del dia 2, els bisbes van participar en la inauguració del curs 2019-2020 de l’Ateneu Universitari Sant Pacià (AUSP) que va presidir el Gran Canceller, cardenal Joan Josep Omella. La lliçó inaugural va anar a càrrec del professor de la Facultat Antoni Gaudí, Dr. Albert Viciano, amb el títol «El debat teològic en la crisi iconoclasta dels segles VIII i IX a l’Imperi Bizantí».

El bisbe Antoni Vadell, president del Secretariat Interdiocesà de Catequesi (SIC) acompanyat de Mn. Joan Àguila i Mn. Albert Para, director i ecònom del SIC, respectivament, van presentar als bisbes el treball que s’està fent en aquests moments de cara a revitalitzar la catequesi d’infants i joves a les nostres diòcesis. Van informar també de la propera realització de les XII Jornades de Formació per a Catequistes que se celebraran a Vic els propers 15, 16 i 17 de novembre de 2019 i que tindran com a lema «La Catequesi al cor de la comunitat».

Els bisbes van rebre la visita del P. Enric Puig, secretari general de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya (FECC), que va presentar un ampli informe de la situació de l’ensenyament a casa nostra en aquest moment, així com també els reptes que està vivint l’escola cristiana. Va informar, així mateix, de les actuacions que es preveuen des de la FECC per al curs que acaba de començar.

Mn. Pepe Rodado, director del Secretariat Interdiocesà de Pastoral Obrera de Catalunya i la Sra. Maria Martínez, presidenta de l’Acció Catòlica Obrera (ACO) van presentar als bisbes les prioritats del Curs 2019-20 en l’àmbit de la pastoral obrera, com ara l’aprofundiment sobre el tema del Treball Decent. Precisament, aquest 7 d’octubre se celebra la Jornada Mundial pel Treball Decent i les entitats de l’Església o d’inspiració cristiana s’hi afegeixen per denunciar la situació dramàtica a què es veuen abocades moltes persones que estan en risc de perdre el seu lloc de treball habitual. També es va tenir en consideració la celebració del 25è aniversari de la publicació del document de la CEE, «La pastoral obrera de tota l’Església», que va marcar una data històrica plena d’esperança per a l’evangelització del món obrer.

El proper gener s’escau el 25è aniversari de l’inici del Concili Provincial Tarraconense del 1995. Durant tot aquest proper any es portaran a terme diverses iniciatives per commemorar la «joiosa experiència eclesial» que va significar el Concili Provincial. Estan previstos diversos actes a les diòcesis, un acte acadèmic a l’Ateneu Universitari Sant Pacià, la reedició comentada dels Documents i Resolucions i la celebració eucarística a la Catedral de Tarragona la vigília de la Pentecosta.

Els bisbes van tractar també diverses qüestions relatives al Mes Missioner Extraordinari que acaba d’iniciar-se a tot el món, a la pastoral de les exèquies, i a la presència de l’Església en els mitjans de comunicació.

Barcelona, 3 d’octubre de 2019