Divendres 29 de novembre de 2019

El Dr. Joan Torra dirigeix el recés d’Advent per a preveres i diaques

La casa d'espiritualitat de Santa Elena de Solius va acollir, el matí del passat dimarts 26 de novembre, el recés d'Advent per a preveres i diaques de la Diòcesi de Girona. Sota el lema “"De l'Encarnació del Senyor a l'Església sinodal”, en aquesta ocasió va ser dirigit pel recentment nomenat Degà de la Facultat de Teologia de Catalunya, i també rector de Torelló, el Dr. Joan Torra. Després d’una pregària inicial va començar la primera part de la trobada, en la qual el ponent va oferir una meditació a partir dels prefacis de les misses d'Advent i de Nadal. “M’ha semblat que valia la pena agafar els prefacis d’aquests temps per veure com allà hi tenim una font d’espiritualitat i de pregària que val la pena aprofitar”, va assenyalar el ponent, qui va indicar que “es tracta de poder veure com el misteri de l’Encarnació el celebrem en cada Eucaristia, i això a vegades ens podria passar desapercebut”. En aquest sentit, Torra va remarcar que “la pregària ens va purificant contínuament; ens permet esperar i vetllar".

A continuació es va fer un descans per dedicar una estona a la pregària personal, i seguidament es va iniciar la segona part, en la qual el ponent va reflexionar sobre la sinodalitat de l’Església en l’Escriptura, la tradició i la història. “Déu ha escollit encarnar-se. Podria haver triat moltes maneres de poder salvar la humanitat, però ha triat aquesta perquè vol respectar la llibertat de les persones, perquè ens estima entranyablement. En definiva, Déu s’ha posat a caminar amb nosaltres i d’això se’n diu ser sinodal” va indicar Torra. El Concili de Jerusalem, els concilis locals i provincials, el Concili de Nicea... són alguns dels esdeveniments que el ponent va anar resseguint per explicar com l’Església ha estat sempre sinodal, alhora que va aprofundir en els fonaments teològics d'aquest sinodalitat.

Un cop acabada la reflexió, el bisbe Francesc va informar d'algunes qüestions relacionades amb l'actualitat diocesana i eclesial, i va remarcar, com a paraules concloents, que "l’Advent és un moment per reviure i retrobar l’alegria de la fe”. La celebració de la Paraula i un dinar de germanor van posar punt i final al recés.