Dilluns 27 de gener de 2020

La VII Trobada de Càritas reuneix més de 300 persones compromeses a Salt

La Factoria Cultural Coma Cros de Salt va acollir, aquest passat dissabte al matí, la setena edició de la trobada de Càritas Diocesana de Girona. Més de 300 persones, entre voluntariat i personal dels equips d’arreu de la diòcesi, van assistir a l’acte, que se celebra cada dos anys. El bisbe Francesc va donar la benvinguda als presents, recordant la importància de construir comunitat a cada poble i ciutat, per tal que cap persona es quedi enrere. “Fem comunitat, transformem” era precisament el lema de la trobada, dedicada a explicar i aprofundir en el model d’acció social comunitària que desenvolupa l’entitat. Aquest model té per objectiu principal la implicació i la participació horitzontal de les persones ateses, el voluntariat i el personal tècnic, per construir i enfortir els vincles i les xarxes, perquè cap persona quedi socialment exclosa.

La directora de l’entitat, Dolors Puigdevall, va recordar les xifres i dades principals de l’últim informe FOESSA sobre pobresa i desigualtat a Catalunya i a la resta de l’estat, i va destacar que el risc de caure en l’exclusió augmenta en cas de ser dona, migrant, en situació d’atur o en casos de famílies nombroses o monoparentals. L’acte va continuar amb una xerrada de Flora Ridaura, tècnica de l’entitat, que va tornar a posar el focus en l’importància de recuperar el sentit de la comunitat per fer front a l’individualisme, a la manca de participació i a la deixadesa de les responsabilitats socials i amb l’entorn. El moment més destacat de la jornada el va protagonitzar un grup de nois i noies de la Càritas Jove, creada ara fa un any, que va arrencar forts aplaudiments quan va reivindicar el paper i la força del voluntariat jove i la necessitat d’organitzar-se i fer-se sentir la veu. Aquest mateix grup va interpretar una cançó en directe, que versava sobre l’esperança en la societat, que va deixar l’auditori de la Coma Cros visiblement emocionat. La jornada va continuar amb exposicions breus d’experiències diverses de les Càritas de tota la diòcesi, com el projecte artístic i social per a joves de L’Obrador de Pla de l’Estany, els Tallers d’Acollida Lingüística i Cultural (TALC) o un grup de conversa en llengua catalana d’Anglès, liderat per un grup de dones migrants, entre d’altres iniciatives comunitàries.

El final de la jornada va comptar amb un petit recital de participants de Les Veus de Salt, una iniciativa de gran èxit que mostra la diversitat cultural del municipi a través de la lectura de poemes d’arreu del món, i el reconeixement a persones voluntàries.

Text i fotografia: Càritas Diocesana de Girona