Dilluns 27 de juliol de 2020

El bisbe al funeral pels morts per la Covid-19: “La mort no té la última paraula, Crist ha vençut la mort”

“La mort no té la última paraula, Crist ha vençut la mort”, amb aquesta esperança el bisbe Francesc va presidir dissabte l’Eucaristia a la catedral, concelebrada amb els canonges Joan Baburés i Joan Naspleda i Mn. Sebastià Aupi, de la Delegació de Pastoral de la Salut i en missió a l’hospital Josep Trueta de Girona.

La Missa era en sufragi i memòria dels fidels diocesans que ens ha deixat en el decurs de l’actual pandèmia, d’acod amb una iniciativa de la Conferència Episcopal Espanyola. Hi eren especialment convocats els familiars de les persones que ens ha deixat aquests darrers mesos no sols víctimes del coronavirus, també per altres causes, però que les seves exèquies, com ha recordar Mons. Francesc Pardo, s’han vist condicionades per la normativa que restringia fins a tres assistents l’assistència en els moments més crítics del confinament.

El bisbe agraí repetidament la feina dels professionals sanitaris i també la del personal dels serveis bàsics, que han permès garantir el funcionament de les estructures claus de la societat. Va fer una especial memòria dels preveres diocesans que han acompanyat a les famílies en aqueta difícil etapa, igualment als religiosos i religioses, singularment els que atenen la sanitat i a les persones grans i als voluntaris que generosament han ajudat als serveis parroquials i d’atenció social.

“La nostra esperança és i està en Jesucrist”, senyalà el prelat, afegint: “només podem confiar en Jesús, doncs certament ha ressuscitat de la mort com farem tots els que criem en Ell-

El bisbe Francesc agraí la presència de representants de les institucions civils i ha recordà  que el virus segueix com ho demostren en rebrots, per tant, recomanà als fidels seguir les instruccions de les autoritats sanitàries i ser conscients de les nostres responsabilitats ver la societat.