Dijous 17 de setembre de 2020

El bisbe Francesc encoratja els nous rectors a practicar una “pastoral de la senzillesa”

Avui dijous al matí ha tingut lloc, a la seu del Bisbat de Girona, la presa de possessió dels nous càrrecs parroquials i diocesans, nomenats a finals de juliol. Amb motiu de les restriccions actuals per la pandèmia de la COVID-19, l'acte ha vist reduït l’aforament habitual, i en aquesta ocasió s'ha comptat amb una representació de la Cúria diocesana. En la seva intervenció, el bisbe Francesc ha encoratjat els nous rectors a practicar la “pastoral de la senzillesa”, que ha definit com una pastoral del servei quotidià en aspectes com l’atenció als fidels, la catequesi, l’administració del sagraments... sempre d’acord amb les possibilitats de cada lloc i de cadascú. En aquest sentit, ha assenyalat que precisament aquests aspectes marcaran les Prioritats Pastorals del nou curs, que es publicaran el primer cap de setmana d’octubre. També ha tingut unes paraules d'agraïment per la bona disposició en l’acceptació de les noves missions pastorals.

Aquests són els nomenaments d'aquest nou curs:

NOMENAMENTS NO PARROQUIALS

• Mn. Josep Casellas i Matas, Director de l’Institut Superior de Ciències Religioses de Girona.
  • Mn. Pere Carreras i Caballé, Sotsdirector de l’Institut Superior de Ciències Religioses de Girona.
  • Mn. Joan Soler i Ribas, Professor No Estable de l’Institut Superior de Ciències Religioses de Girona.
  • Mn. Dagoberto Rojas i Arroyave, Vicedelegat de Pastoral amb Joves i Capellà col·laborador del Servei Religiós de l’Hospital de Figueres.
  • Sr. Xavier Roca i Bas, Director de la Revista diocesana “El Senyal”.
  • P. Josep M. Camprubí i Rovira, S.D.B., Capellà col·laborador del Servei Religiós del Parc Hospitalari Martí i Julià de Salt.
  • Mn. Antoni Coll i Casals, Capellà col·laborador del Servei Religiós de l’Hospital Universitari Dr. Josep Trueta de Girona.

NOMENAMENTS PARROQUIALS

• Mn. Antoni Coll i Casals, Rector de Caldes de Malavella i Sant Andreu Salou.
  • Mn. Josep Puig i Bofill, Rector de Garriguella, Pau, Rabós, Vilajuïga i Vilamaniscle. Continua amb tots els altres càrrecs parroquials.
  • Mn. Josep M. Castellà i Marcet, Administrador parroquial d’Amer. Continua amb tots els altres càrrecs parroquials.
  • Mn. Ignasi López i Clevillé, Diaca al servei de la parròquia d’Amer, amb missió canònica per la cura pastoral parroquial. També ampliarà el seu servei diaconal a les parròquies d’Anglès, Bonmatí, la Cellera de Ter, Cogolls, Constantins, les Encies, les Planes d’Hostoles, Sant Climent d’Amer, Sant Feliu de Pallerols, Sant Iscle de Colltort, Sant Julià del Llor, Sant Martí Sapresa i Sant Miquel de Pineda, i al Santuari de la Mare de Déu de la Salut de Sant Feliu de Pallerols.