Dimecres 28 d'octubre de 2020

El Consell Pastoral Diocesà reflexiona com afecta la pandèmia a les comunitats i grups

Aquest passat dissabte, 24 d’octubre, va tenir lloc la primera reunió del curs del Consell Pastoral Diocesà, en aquesta ocasió de forma telemàtica. Després de la pregària inicial –Beneïu el Creador-, el bisbe Francesc va donar la benvinguda als assistents, i va presentar les Prioritats Pastorals, que enguany ressegueixen les principals accions de la vida de Jesús.

A continuació, els membres del Consell van reflexionar sobre com està afectant la pandèmia de la COVID-19 a les diferents comunitats parroquials, moviments, delegacions i grups de la diòcesi. Es van plantejar els diversos reptes que han sorgit davant la situació anòmala que s’està vivint, posant l’accent en la necessitat de l’acompanyament a les persones. Alhora, es va constatar que aquest moment és una oportunitat per fer un replantejament per tal que les nostres comunitats siguin més vives, trobar nous models i mètodes, no quedar-nos amb el que ja fèiem sinó avançar cap a una Església més familiar.

La tasca de la la delegació de pastoral de la salut, de les Càritas locals, dels equips de catequistes, dels equips parroquials, dels nombrosos voluntaris -sovint joves- que han sorgit durant la pandèmia per atendre les persones més vulnerables, així com l’oportunitat que ofereixen les noves tecnologies per mantenir el contacte amb la gent, van ser algunes de les qüestions que es van posar sobre la taula.

Què és el Consell Pastoral Diocesà?
El Consell Pastoral Diocesà està format per preveres, diaques, religiosos i, sobretot, laics, de manera que hi quedi representada tota la diòcesi. Estudia les activitats pastorals dins l'àmbit de la comunitat diocesana. La seva missió és la d'assessorar el Bisbe en allò que sotmeti a la seva consideració o estudi; revisar i avaluar periòdicament la pastoral diocesana a la llum de l'Evangeli; i assenyalar línies d'acció pastoral a partir d'un estudi de la realitat de la vida de les persones i dels grups socials enmig del món d'avui.