Dimarts 15 de juny de 2021

Els arxiprestes proposen les prioritats d'acció pastoral que cal potenciar

Els arxiprestes de la diòcesi de Girona es van reunir el passat dimarts 8 de juny, per via telemàtica. Després de la pregària inicial, el bisbe Francesc va saludar als assistents a la trobada i va informar d'un seguit de temes d'actualitat diocesans i de l'Església universal. En aquest sentit, va informar sobre el proper Sínode de Bisbes del 2023 -que tindrà un inici a nivell diocesà l'octubre vinent-, així com també va parlar sobre el document del Testament Vital, una declaració d'instruccions prèvies i voluntats anticipades que ha estat aelaborat amb la pastoral familiar i la pastoral de la salut.

Després d'una informació econòmica per part del provicari general, Mn. Joaquim Giol, cada arxipreste va exposar la seva opinió sobre la qüestió central d'aquesta convocatòria, en què es demanaven quines prioritats en l'acció pastoral cal tenir presents, així com quines accions cal potenciar. Les propostes aportades pels arxiprestes seran recollides de cara a l'elaboració del document de les prioritats pastorals per al proper curs.

En l'apartat d'informacions diverses, el bisbe va informar de la concessió de la medalla Pro Ecclesia et Pontifice a Robert Xifre, ecònom diocesà; Josep Víctor Gay, membre de l’Oficina de Comunicació diocesana, i Rafel Garcia, membre del Consell per als Assumptes Econòmics.