Dijous 29 de juliol de 2021

Nou curs a l'ISCRG: Classes de teologia a l’aula i telemàticament

L’Institut Superior de Ciències Religioses de Girona (ISCRG) oferirà durant el curs 2021-2022 classes de teologia, filosofia i ciències humanes seguint una modalitat d’ensenyament que combina les classes presencials a l’aula, al Seminari Diocesà, i les classes presencials online, és a dir, impartides telemàticament. La proporció serà del 35 % i el 65 % respectivament. Els cursos de «Teologia A Prop» es podran seguir presencialment a diferents indrets de la Diòcesi de Girona, i tractaran aquestes temàtiques: «Jesús de Natzaret en el seu temps i en la seva cultura»; «Per una Església sinodal: comunió, participació i missió»; i «Testimonis d’esperança en temps convulsos».

El curs 2021-2022 s’iniciarà el dia 13 de setembre. El període de matrícula és de l’1 al 9 de setembre. Podeu consultar el programa complet aquí. També s’ha editat en paper.

Els actes d’inauguració del curs tindran lloc el dimarts 28 de setembre al Seminari Diocesà. Dins d’aquests actes hi haurà la lliçó inaugural, que pronunciarà el Dr. Joaquim Malé, professor de l’ISCRG, sobre el tema «La teologia de l’Antic Testament, de Walter Brueggemann», que és –diu Malé– «un dels teòlegs més prominents de la segona meitat del segle XX». Nascut a Nebraska el 1933, «la seva obra publicada compta amb quasi 150 títols, més incomptables articles acadèmics». És «tal vegada poc conegut a casa nostra», i «destaca per la seva profunda finor teològica, que li ha permès de fer una aproximació molt singular i de gran rigor intel·lectual a les Sagrades Escriptures». La llicó inaugural –afegeix Malé– «és l’excusa perfecta per presentar una síntesi del seu pensement teològic, les línies mestres de la reflexió de tota una vida al voltant de la Paraula de Déu, que dura per sempre (Is 40,8)».

Entre els cursos que s’impartiran durant el primer quadrimestre hi ha: «Misteri de Déu» (P. Carreras i E. Tubert), «Anàlisi política i econòmica actual» (J. Reixach), «Diàleg interreligiós» (E. Ferrer i J. Soler), «Art cristià primitiu» (J. F. Campo) i «Literatura i fe cristiana». Jordi Pla, que imparteix aquest darrer curs, diu que, tot i centrar-se en la literatura catalana, «enguany hi afegirem dues incursions: l’una a la narrativa russa (Dostoievski) i l’altra a la poesia mística castellana (sant Joan de la Creu)».

També s’ha organitzat el curs «El nostre Patrimoni Cultural», per a mestres i professors de Religió catòlica i docents d’altres matèries. Es farà en quatre sessions, els mesos d’octubre i novembre, i inclourà una excursió a Banyoles i Olot.