Dimarts 21 de setembre de 2021

Mn. Edgar Jaulent és ordenat diaca de camí al presbiterat

La Catedral de Girona va acollir, aquest passat diumenge a la tarda, l’ordenació diaconal del seminarista Edgar Jaulent (Sant Feliu de Guíxols, 1975). La cerimònia va ser presidida pel bisbe Francesc i concelebrada per una quarantena de preveres de Girona i d’altres bisbats catalans, entre els quals figuraven el rector del Seminari diocesà, Mn. Jordi Font, i el rector i exrector del Seminari Interdiocesà, Mn. Armand Puig i Mn. Norbert Miracle, respectivament. També es va comptar amb la participació, en el cant, de la Capella de Música de la seu.

En la seva homilia, el bisbe va fer un agraïment al nou diaca pel seu compromís: "Gràcies en nom de l’Església que fem camí a Girona, gràcies en nom de moltes persones que coneixes i no coneixes, però que serviràs amb amor i dedicació". També va fer una pinzellada del seu recorregut vocacional: "Fa uns anys, després d’exercir la professió al port de Barcelona com amarrador, després de diverses experiències de vida, et vas sentir cridat a esdevenir prevere de l’Església. Vares iniciar el camí de preparació amb els anys de seminari, amb estudis diferents, abandonant certament la barca. Han estat anys potser difícils, però necessaris per discernir la teva vocació, per l’estudi de la teologia, per conèixer millor l’Església i els seus ministeris, per identificar-te amb Jesucrist, per fer aprenentatge en la missió pastoral."

Acabada l'homilia es va iniciar la litúrgia de l’ordenació amb el Mn. Edgar prostrat a terra i amb la lectura de les lletanies dels sants. El bisbe va imposar les mans al nou diaca i a continuació dos companys seminaristes el van revestir amb la dalmàtica sobre l’estola creuada, signes diaconals. Seguidament, el bisbe li va lliurar els Evangelis com a símbol de la seva tasca de predicació de la Bona Nova. Ja al final de la cerimònia, i abans de la benedicció episcopal, el nou diaca es va adreçar als assistents amb unes paraules d’agraïment i va demanar-los la seva pregària així com la intercessió de la Mare de Déu, en l’advocació del mar, per raó de la seva població natal i per la seva formació.

Mn. Edgar Jaulent col·laborarà, a partir d’ara, amb les parròquies d’Olot. Durant la seva etapa de seminarista ha dut a terme la seva tasca pastoral a les parròquies d’Arenys de Mar, d’Arenys de Munt i de la Bisbal d'Empordà, a la Fundació «Acollida i Esperança» i a la Residència Geriàtrica Municipal Zoilo Feliu, de la Bisbal.

Galeria fotogràfica