Dimecres 06 d'octubre de 2021

Bisbe Francesc en la recepció amb motiu del seu sant: «Encara sóc capaç de marcar algun gol»

Aquest passat dilluns, 4 d'octubre, festivitat de sant Francesc d'Assís, va tenir lloc la tradicional recepció de la cúria diocesana per felicitar el bisbe Francesc. En la presentació de l’acte, el vicari general, Mn. Lluís Suñer, va recordar i recomanar les paraules que el papa Francesc proposa per viure en pau i alegria en la família: “Siusplau, perdó i gràcies”. I tot seguit va agrair al bisbe “aquests 13 anys de fer camí amb nosaltres, ajudant-nos a tirar endavant amb els seus ensenyaments, paraules i testimoniatge”. Va finalitzar demanant a sant Francesc que “ens faci a tots més amables i més bons”.

Després del cant de la pregària “Lloat sigueu”, va ser el torn del bisbe, qui va començar la seva intervenció “donant gràcies a Déu i a l’Església per la vocació cristiana, així com per haver crescut cristianament”. I va afegir: “També vull demanar perdó, no només per allò que he fet malament sinó per allò que he deixat de fer”. Seguidament va agrair la tasca que duu a terme el personal de la cúria diocesana, present en l’acte: “Gràcies perquè tot allò que he intentat fer no hagués estat possible sense la vostra col·laboració”.

D’altra banda, i tenint en compte que el passat mes de juny va presentar la carta de renúncia al Papa, es va mostrar molt satisfet per la “normalitat pastoral” que s’està vivint aquest nou curs. “Això és una gràcia de Déu”, va manifestar. Així mateix, sobre els reptes que hi ha en aquests moments en l’Església de Girona, va voler destacar la participació diocesana en el proper Sínode dels Bisbes sobre la sinodalitat, que s’inicia aquest mes d’octubre. En aquest sentit, va posar d’exemple l’experiència de la diòcesi en el treball en comú, tant en l’àmbit de les parròquies, com en els consells o en la resta de grups.

En relació al seu futur un cop hi hagi un nou bisbe, es va posar oferir “seguint fent camí com a capellà, com a bisbe jubilat, allà on sigui de la diòcesi de Girona”. Va acabar les seves paraules amb una anècdota viscuda durant una de les darreres visites pastorals: “Així vostè ara està en pròrroga, com en els partits de futbol”, li van dir. I ell va respondre: “Sí, però encara sóc capaç de marcar algun gol”.