Dijous 21 d'octubre de 2021

Els arxiprestes treballen sobre les actuals Prioritats Pastorals i el Sínode

Aquest passat dimarts, 19 d’octubre, la casa d’espiritualitat Santa Elena de Solius va acollir la primera reunió d’aquest curs dels arxiprestes. Es va iniciar amb la pregària inicial i amb la felicitació al bisbe Francesc pel tretzè aniversari de la seva consagració com a bisbe de Girona. El prelat va agrair als assistents la felicitació i va dir unes paraules d’acció de gràcies i també de perdó per si en alguna cosa no ha estat prou fidel en el servei a l’Església de Girona durant aquests anys d’episcopat.

Tot seguit es va entrar en el capítol de les prioritats pastorals del curs 2021-2022 i es resseguiren les que el curs anterior els diferents consells varen prioritzar. En la segona part s’entrà en l’apartat del Sínode de Bisbes 2021-2023. Després d’una exposició del procés diocesà i d’oferir els materials preparatoris, hi va haver l’aportació dels arxiprestes al Sínode sobre el primer nucli temàtic de la consulta sinodal:

1. Els companys de viatge. En l’Església i en la societat fem el mateix camí un al costat de l’altre. En la pròpia Església local, qui són els que «caminen junts»? Quan diem «la nostra Església», qui en forma part? Qui ens demana caminar junts? Qui són els companys de viatge, considerant també els qui estan fora del perímetre eclesial? Quines persones o grups són deixats al marge, expressament o de fet?

L’aportació va ser molt rica, i el bisbe Francesc valorà la visió àmplia i valenta que es dona de l’Església, molt semblant als cercles concèntrics a l’entorn de Jesús que ens presenta l’Evangeli. També va remarcar que quan parlem dels companys de camí quedava molt clara la necessitat de fer-se company de camí. La reunió es va cloure amb la pregària del Sínode i amb diverses informacions.