Divendres 22 d'octubre de 2021

La Diòcesi de Girona aporta 98.000 euros per a les missions

«Explica el que has vist i sentit» és el lema que s’ha escollit enguany per a la Jornada Mundial de les Missions, el Domund, que se celebra aquest proper diumenge, 24 d’octubre. Pregària, reflexió i almoina són els eixos del Domund, la tasca evangelitzadora de l’Església en els 1.116 territoris de missió, que corresponen a un terç de les diòcesis delmón. Ocupen el 43% de la superfíciede la Terra, i és on s’administren un de cada tres baptismes.

Els missioners i missioneres del nostre bisbat: segons dades de la Delegació diocesana de Missions, actualment el nostre bisbat té 23 missioneres i 11 missioners servint arreu del món.

Les aportacions econòmiques de Girona a les missions: en les col·lectes missioneres de l’any 2020 els fidels diocesans van aportar 98.001 euros, repartits en les tres col·lectes missioneres de l’any: 85.370 en la del Domund; 9.955 en la Infància Missionera i 2.676, en la de sant Pere Apòstol.

Memòria de dos missioners gironins:

En els dos darrers anys ens han deixat dos missioners nascuts i formats en part en el nostre bisbat. Es tracta del P. Jordi Gispert-Saüch (Palafrugell, 1930–Bombai, 2020). Ingressà a la Companyia de Jesús l’any 1946 i des de 1979 va ser missioner en el subcontinent indi, on fou docent de teologia, amb deu llibres publicats i centenars d’articles exemples del seu mestratge. Es va doctorar a la Universitat Catòlica de París per retornar a la ja seva Índia, on seria professor en centres superiors de la Companyia. El darrer mes d’agost va morir a Madrid

Mn. Manuel Dausà, nascut a Cassà de la Selval’any 1929. Als 12 anys va ingressar en el nostre Seminari, i quan li mancaven dos anys per ser ordenat prevere va anar al de Missions Estrangeres per seguir la seva vocació evangelitzadora. Destinat a Zimbabwe, hi va restar fins a la seva jubilació als 71 anys, quan va retornar a Cassà. Darrerament vivia a Madrid, a la residència dels missioners grans. Va ser enterrat a Cassà el 12 d’agost.

Més informació de la Jornada Mundial de les Missions: www.domund.es