Dimarts 26 d'octubre de 2021

El Consell Pastoral Diocesà aprofundeix en la sinodalitat

El Consell Pastoral Diocesà es va reunir, el passat dissabte, 23 d'octubre, al Casal Bisbe Cartañà. Va ser la primera trobada presencial des de l'inici de la pandèmia dels membres d'aquest òrgan consultiu del Bisbat de Girona, en el qual hi participen preveres, diaques, religiosos i religioses i, sobretot, laics i laiques, de manera que hi queda representada tota la diòcesi. Fins ara s'havien anat reunint de forma telemàtica.

Després de la pregària inicial i l'aprovació de l'acta de la sessió anterior, el bisbe Francesc va presentar les Prioritats Pastorals del curs actual, fent un agraïment especial a les propostes sorgides del Consell. Seguidament es va passar al següent punt de l'ordre del dia, la presentació de la fase diocesana Sínode 2021-2023. Va anar a càrrec del coordinador diocesà Mn. Joan Mª Amich, qui va exposar el procés sinodal en l'àmbit universal i de la Diòcesi de Girona. En la seva intervenció va posar èmfasi en la importància de la pregària a l'hora de discernir les diferents aportacions -"cal deixar que l'Esperit parti en el nostre interior", va dir- i va recordar unes paraules de Mn. Dario Vitali, consultor de la Secretaria General del Sínode, en una recent conferència a Barcelona: "Si bé sabem cap on volem anar, ara el Papa ens demana una certa aturada. És el moment de recalcular la ruta, com en un GPS".

A continuació, els membres del Consell van fer les seves aportacions responent el VI nucli temàtic del document preparatori: DIALOGAR EN L’ESGLÉSIA I EN LA SOCIETAT. Aquest punt constava de les següents preguntes per a la reflexió:

• El diàleg és un camí de perseverança, que comprèn també silencis i patiments, però que és capaç de recollir l’experiència de les persones i dels pobles. Quins són els llocs i les modalitats de diàleg dins de la nostra Església particular? Com s’afronten les divergències de visions, els conflictes i les dificultats? ¿Com promovem la col·laboració amb les diòcesis veïnes, amb i entre les comunitats religioses presents en el territori, amb i entre les associacions i moviments laïcals, etc.? Quines experiències de diàleg i de tasca compartida portem endavant amb els creients d’altres religions i amb els qui no creuen? Com dialoga l’Església i com aprèn d’altres instàncies de la societat: el món de la política, de l’economia, de la cultura, de la societat civil, dels pobres…?

Totes les aportacions van ser recollides per la Comissió diocesana per al Sínode, que serà l'encarregada d'elaborar un document final que sintetizarà el conjunt de propostes enviades per particulars i grups de treball.