Dimecres 29 de desembre de 2021

50è aniversari de l’església de Sant Salvador d'Horta de Girona

“Durant cinquanta anys aquí s’hi ha celebrat la vida”, assenyalava el bisbe Francesc, el diumenge 21 de desembre, en l’homilia de la missa commemorativa del primer mig segle de la parròquia de Sant Salvador d’Horta de Girona. Van concelebrar el rector de la parròquia, Mn. Benet Gelí, l’exrector i col·laborador actual, Mn. Josep Balateu, i dos preveres de la comunitat salesiana de Santa Eugènia, parròquia veïna.

Aquesta parròquia, emplaçada a l’ombra de la Devesa, va ser erigida pel bisbe Narcís Jubany en terrenys cedits per “la Caixa”, que havia promogut nombrosos blocs d’habitatges en aquella zona. Posteriorment s’han integrat altres conjunts que inclouen nombrosos serveis públics, centres educatius i comercials. La parròquia acull també nombroses activitats de caràcter social i formatiu: escoltisme, Càritas, coral, grups de catequesi, etc.

Un projecte inicial preveia una edificació en forma de bloc amb locals parroquials, rectoria i església a tres nivells. Finalment es va optar per un altre més funcional que va realitzar l’arquitecte Narcís Negre -recentment traspassat i per qui es va tenir un record- en el que destaca el singular campanar en forma de màstil, edificat en el 25è aniversari de la parròquia, i un any després ja tenia les tres campanes que l’integren. Cal destacar a l’interior un bonica imatge del titular, obra de l’escultor Joan Rebull. El primer rector va ser Mn. Joan Pons, que té dedicat el carrer on se situa l’església.

“Hem de ser agraïts i que aquest agraïment es faci pregària” va insistir el bisbe tot recordant que a la parròquia de Sant Salvador d’Horta, en el decurs d’aquest mig segle "s’ha ensenyat a viure en fe, esperança i caritat" i s’ha format "una comunitat que prega i estima". Referint-se a la celebració del darrer diumenge d’Advent, va preguntar: “Què vol Déu de cada un de nosaltres en aquest Nadal? Una resposta podria ser: que mantinguem la vida d’aquesta comunitat parroquial amb la mateixa fidelitat que s’ha fet aquests primer cinquanta anys".

En l’ofertori es va presentar el calze de primera missa de Mn. Joan Pons, una relíquia de Sant Salvador i nombroses fotografies i publicacions de la vida parroquial. En finalitzar, es van fer unes lectures d’homenatge i pregària a la Mare de Déu i es va projectar un resum en imatges de les activitats de la parròquia.