Dilluns 10 de gener de 2022

Comença la Visita ad Limina dels bisbes catalans

Els bisbes de les diòcesis amb seu a Catalunya -entre els quals el bisbe Francesc-, juntament amb els del País Valencià i les Illes Balears, inicien avui dilluns, 10 de gener, la Visita ad Limina Apostolorum que han de fer els bisbes diocesans cada cinc anys. Aquesta trobada amb el Sant Pare tindrà lloc del 10 al 15 de gener i inclourà la visita a les tombes dels Apòstols, a les quatre basíliques majors i als diversos dicasteris de la cúria romana. El moment més important de la visita serà el divendres dia 14 de gener, amb l’audiència amb el papa Francesc.

Reunions amb les Congregacions romanes

Durant aquesta visita, els bisbes es reuniran amb algunes de les Congregacions romanes, és a dir, els diferents departaments de la Cúria. El primer dia visitaran el Pontifici Consell per a la promoció de la nova evangelització, creat el 2010 pel papa Benet XVI amb l’objectiu de tractar temes relacionats amb l’anunci del missatge de l’Evangeli i la catequesi.

El dimarts dia 11 seran rebuts a la Congregació per als Bisbes, organisme que organitza la visita ad limina i des d’on se seleccionen els candidats a bisbes. En segon lloc, seran rebuts a la Congregació per a la Doctrina de la Fe, encarregada de promoure i gestionar la doctrina de la fe i la moral, encarregar-se dels delictes contra la fe i contra la moral i resoldre les causes de dissolucions matrimonials. El mateix dia visitaran la Secció per a les Relacions amb els Estats de la Secretaria d’Estat.

La visita ad limina seguirà el dia 12 de gener amb una reunió a la Congregació per a l’Educació Catòlica, que treballa en l’àmbit educatiu i universitari. També es reuniran a la Congregació per al Clergat, on es tracten temes relacionats amb els sacerdots, els diaques i els seminaristes diocesans, i es trobaran amb els responsables de la Congregació per al Culte Diví i la Disciplina dels Sagraments, que se centra en l’àmbit de la litúrgia. Durant aquesta jornada també visitaran el Dicasteri per a la Comunicació, constituït pel papa Francesc l’any 2015.

El dia 13, darrer dia abans de la visita amb el Sant Pare, començarà amb la visita al Dicasteri per als Laics, la Família i la Vida, encarregat de la promoció de la vida, l’apostolat dels laics i la pastoral juvenil i familiar. Les reunions seguiran al Dicasteri per al Servei del Desenvolupament Humà Integral, instituït per Francesc el 2016 amb l’objectiu d’agrupar les competències en justícia i pau, la pastoral dels emigrants, de la salut, de la caritat i de l’ecologia. A la tarda del mateix dijous dia 13 es reuniran a la Congregació per als Instituts de Vida Consagrada i Societats de Vida Apostòlica. Per últim, visitaran la Secretaria General del Sínode dels Bisbes, amb motiu de la convocatòria del 2021-2023.