Divendres 11 de febrer de 2022

Aquest diumenge, 13 de febrer, Jornada de Mans Unides

Aquest proper diumenge, 13 de febrer, se celebra la Jornada de Mans Unides, en la qual aquesta ONG de l'Església Catòlica truca a la porta de les nostres consciències i de la nostra generositat. L'entitat treballa, des de fa 63 anys, en els sectors de l’educació, salut, aigua i sanejament, drets de les dones, medi ambient i canvi climàtic. Fa aquesta feina en base a projectes concrets en tres continents: Àfrica, Amèrica i Àsia.

Cada any s’escull un lema relacionat amb la situació social al Tercer Món. «La nostra indiferència els condemna a l’oblit» és del 2022. És el ressò de la denúncia del papa Francesc: «Percebem una indiferència col·lectiva com a societat –una globalització de la indiferència– que condueix els més pobres del planeta a l’oblit, a la invisibilitat».

Girona, centrada a l’Àfrica

Els projectes que va assumir Mans Unides de Girona el darrer any es van centrar en el continent africà: tres en l’àmbit de l’educació i un en l’alimentació i mitjans de vida. A Burkina Faso, accés a la formació professional de dones i joves a Saaba, amb participació dels ajuntament de Figueres i Porqueres; a Uganda, millora de l’educació primària, nutrició i higiene d’infants en zones rurals de Lugazi, i millora de la seguretat alimentària i els ingressos de famílies camperoles. Es comptava amb participació dels ajuntaments de Palamós i Santa Coloma de Farners; A Zàmbia, millora de l’educació primària de qualitat a Livingstone.

L’acció de Mans Unides es basa en dos conceptes: voluntariat i austeritat en l’aspecte econòmic, un esperit que comparteixen les 72 delegacions d’arreu de l’Estat.

En el nivell econòmic –que detallem a banda–, menys de deu per cent del pressupost correspon a despeses d’administració i estructura. La Delegació de Girona és atesa només amb voluntariat.

L’estructura diocesana compta amb la Delegació a Girona i comarcals a Banyoles, Calella de la Costa, Figueres, Olot, Palamós i Santa Coloma de Farners. Cada delegació comarcal organitza les seves activitats. El darrer any, la de Santa Coloma ha celebrat el seu vintè aniversari, i manté oberta la Botiga Solidària els dies de mercat, amb molt bons resultats.

LES XIFRES DE MANS UNIDES EL 2021

• Aportació del Bisbat de Girona: 212.629 euros