Dimarts 19 d'abril de 2022

Robert Xifre, viceecònom diocesà, rep el penó dels Manaies de Girona

Passaven pocs minuts de les nou del vespre del Dimecres Sant quan el maniple de Manaies de la Confraria de Jesús Crucificat de Girona es situava davant del domicili del pendonista d’honor, Robert Xifre, que d’ençà de dos anys esperava aquest moment. Va ser nomenat per ser-ho la Setmana Santa del 2020, però la pandèmia ho impedí fins a la present. Xifre, actual viceecònom del Bisbat i ecònom durant molts anys, no amagava la seva emoció, i fins i tot el patiment, en una jornada plujosa fins a migdia, que podia haver impedit la sortida del maniple, no pas el lliurament del penó. Es dona el fet que fins ara es tracta de l'únic matrimoni en què tots dos han estat distingits com a pendonistes.

Format el maniple, la Junta de la Confraria va pujar fins el pis de Xifre per fer el lliurament. L’anterior portador del penó, Francesc Pèlach, ho feia en nom del titular, el bisbe gironí en terres peruanes Mons. Enric Pèlach. Acompanyaven a la família l’administrador diocesà, Mn. Lluís Suñer; diversos membres de la Cúria; el consiliari de la Confraria, Mn. Sebastià Aupí; l’alcaldesa de Girona, Marta Madrenas, i encapçalant la Junta, el seu president, Francesc X. Serra.

Una vegada lliurat el penó, Xifre va sortir a la terrassa per onejar-lo, entre els aplaudiments del públic i la salutació del maniples. L’ensenya va restar a l’exterior com a símbol d’aquesta distinció fins el capvespre del Divendres Sant, on novament el maniple es va fer present per recollir-lo i incorporar-se a la processó del Sant Enterrament.

Foto: Àngel Almazan