Dimecres 11 de maig de 2022

La reactivació de les parròquies i el treball sinodal, a la darrera reunió dels arxiprestes

La Casa Santa Elena de Solius va acollir, ahir dimarts, 10 de maig, una nova reunió dels arxiprestes de la diòcesi. Es va iniciar amb la pregària inicial i amb la intervenció de l’administrador diocesà, Mn. Lluís Suñer, que va informar de la situació de la diòcesi, actualment en seu vacant. També es van recordar els dos preveres que ens han deixat aquests darrers mesos, que són Mn. Joan Auladell i Mn. Jaume Reixach.

En el següent punt de l’ordre del dia, cada arxipreste va explicar com s’està vivint el moment actual de postpandèmia i quins camins de reactivació s’han anat trobant. Si bé es va constatar una davallada en la participació a les celebracions litúrgiques i la manca de relleu en alguns serveis, es va remarcar l’optimisme i l’esperança que s’ha generat gràcies als treballs sinodals. També es va destacar la represa de les diferents activitats que a causa de la pandèmia havien quedat paralitzades.

Seguidament, Mn. Joan M. Amich, coordinador de la fase diocesana del Sínode, va informar sobre la síntesi que s’ha fet amb les aportacions que s’han rebut al llarg d’aquests mesos. S’ha dividit en tres parts: Alegries i fortaleses; Ferides i debilitats i Aspectes amb Major ressonància. Es podrà consultar a la pàgina web del bisbat i el diumenge 5 de juny es distribuirà un resum amb el Full Parroquial. D’altra banda, va recordar que el diumenge 29 de maig es farà la cloenda a la Catedral de Girona, que inclourà una visita opcional al Tresor, la presentació de la síntesi i una missa.

La reunió va seguir amb un apartat d’informacions econòmiques, a càrrec de Mn. Joaquim Giol, el qual va presentar els comptes de pèrdues i guanys del bisbat un balanç dels 10 darrers anys de l’economia diocesana. Es va cloure amb la participació del delegat de Mitjans de Comunicació Social, Xavier Roca, que va informar de diverses qüestions relacionades amb aquest àmbit.