Dilluns 03 d'octubre de 2022

Mn. Carles Sánchez és ordenat prevere a la Catedral de Girona

La Catedral de Girona va acollir, ahir diumenge, 2 d'octubre, l'ordenació presbiteral de Mn. Carles Sánchez García. La celebració va ser presidida per Mons. Joan Planellas, arquebisbe de Tarragona, i va ser concelebrada per una trentena preveres, entre els quals l'administrador diocesà, Mn. Lluís Suñer. Van ser assistits per una desena de diaques. Familiars i amics del nou capellà van acompanyar-lo en un dia tan especial, entre els quals fidels provinents de les diverses parròquies de l’Alt i el Baix Empordà, un total de 22, on actualment Sánchez hi exerceix el ministeri: Sant Miquel de Fluvià, Sant Mori, l'Armentera, Empúries, l'Escala, Montiró, Saldet, Valveralla, Ventalló, Vilacolum, Viladamat, Vilamacolum, Vila-robau, el Far d’Empordà, Siurana, Camallera, Gaüses, Llampaies, Saus, Valldevià, Vilaür i Vilopriu.

"Aquesta tarda, l’Església diocesana de Girona es troba convocada aquí, a la Catedral. El nostre motiu és l’ordenació de prevere d’en Carles que, en una vida curulla al servei de l’Evangeli, l’Esperit del Senyor l’ha escollit per a l’exercici del ministeri presbiteral a la nostra Església que peregrina a Girona". Així va iniciar l'homilia l'arquebisbe Planellas, qui va destacar que "tots n’estem contents: per començar, la seva família aquí present, amb la seva filla i netes, però sobretot també n’està contenta tota l’Església diocesana i les mateixes parròquies empordaneses que durant aquests darrers anys en Carles, com a diaca, n’ha tingut cura amb saviesa i abnegació".

Planellas va assenyalar que el nou prevere treballarà a partir d'ara "per anunciar al món que Jesucrist és el Senyor i ho farà conscient de què porta el tresor del ministeri que Déu li ha confiat, com en gerres de terrissa". "Avui demanem per en Carles", va afirmar, alhora que va afegir que "només si té el coneixement de Déu podrà pasturar amb encert". "I avui, en Carles, embolcallat per l’Esperit del Senyor que el mena a un profund acte de donació i d’amor, es presenta davant de la comunitat i diu: «Senyor, sóc aquí»", va manifestar.

"Sabem que en Carles serà capacitat per l’Esperit Sant per fer-nos de guia, per pasturar les ovelles del Senyor -com diu l’Evangeli d’avui-, per presidir les nostres comunitats i, per tant, per posar les accions de Jesucrist: reconciliar-nos amb el Pare i oferir el pa de vida que nodreix i sosté la vida cristiana", va indicar finalment.

Nascut el 1949 a Barcelona, Mn. Carles Sánchez va ser delegat de Mitjans de Comunicació Social del Bisbat de Girona del 1994 al 2007 i del 2011 al 2014, any en què va ser ordenat diaca permanent.

Accés a la galeria fotogràfica