Divendres 03 de febrer de 2023

La vida consagrada celebra el seu dia «caminant en esperança»

«Caminant en esperança». Aquest és el lema amb el qual l'Església va celebrar, ahir dijous, 2 de febrer, la Jornada de la Vida Consagrada, coïncidint amb la festa de la Presentació del Senyor, també coneguda per la Candelera. A la nostra diòcesi, desenes de consagrats i consagrades van celebrar-ho plegats en una missa a l'església de Santa Susanna del Mercadal organitzada per la Delegació de Vida Consagrada i presidida per l'administrador diocesà, Mn. Lluís Suñer.

En la seva homilia, Mn. Lluís va posar d'exemple la figura de Simeó i va demanar tenir-lo de patró: «Un home d'edat avançada que va ser capaç de meravellar-se d’alguna cosa de nou i que fins al final de la vida va saber esperar el Salvador, i finalment el va trobar». I va assenyalar, tot recordant el lema de la jornada, que «una persona d'esperança camina en l'esperança».

Seguidament va adreçar aquesta pregunta als presents: «Som capaços de meravellar-nos per les coses positives i bones que la vida ens porta i que ens obren a l’esperança? Caminem en l’esperança?». «L'espiritualitat del vell Simeó és l’esperit d’obertura a tot allò de novetat que la vida ens presenta, és l’esperit que tot ho renova, que s’obre a cada matí amb il·lusió i esperança», va remarcar.

Finalment, i en referència a la festa de la Candelera, va manifestar que «Crist se’ns presenta com a llum que ens fa caminar en l’esperança i ens esperona a ser llum per als altres».