Dilluns 13 de febrer de 2023

La diòcesi celebra la Jornada Mundial del Malalt

Aquest passat dissabte, festivitat de la Mare de Déu de Lourdes, l’Església diocesana va celebrar la Jornada Mundial del Malalt amb un seguit d’actes a l’església de Santa Susanna del Mercadal de Girona. El lema escollit era “Deixa’t captivar per la seva vellesa”.

Enguany, per iniciativa de la Delegació de Pastoral de la Salut, es va promoure una fira d’entitats amb la participació de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes, Càritas Diocesana, Fraternitat Cristiana de Malalts (Fràter), Vida Creixent i Fe i Llum, que distribuïts en les capelles, presentaven material de difusió, treballs realitzats i programes d’activitats. D’aquesta manera es donaven a conèixer els diferents serveis i les pastorals respectives. Seguidament es va organitzar una taula rodona d’experiències, participada per representants de les entitats convidades i de la Delegació de Pastoral de la Salut, on van presentar les diverses activitats i serveis que ofereixen.

La jornada va cloure amb la celebració de la missa, que va presidir Mn. Joan Baburés, consiliari de l’Hospitalitat de Lourdes, i que van concelebrar Mn. Miquel Ramió, rector de la parròquia, i Mn. Sebastià Aupí, delegat de la Pastoral de la Salut. En la seva salutació, Mn. Baburés va destacar el sentit del lema escollit, que captiva la bellesa de la vellesa, en referència a les persones grans i l’acolliment que des de les diferents entitats allà presents s’ofereix. “Déu ens acull perquè nosaltres acollim”, va dir també, alhora que va fer referència a la celebració en la que el mateix dia havia participat en la basílica subterrània de Lourdes, presidida pel bisbe de Tarbes/Lourdes.

En finalitzar l’Eucaristia, celebrants i fidels es van traslladar fins a la capella de la Mare de Déu de Lourdes, en el mateix temple, entonant la salutació mariana d’aquest advocació.

Trobareu més fotografies a la Galeria d'imatges