Dimarts 28 de febrer de 2023

Es presenta el Centre d’Acompanyament Familiar (CAF) Camins 21

Aquest passat dissabte, 25 de febrer, l’auditori del Casal Bisbe Cartañà de Girona va acollir la presentació del Centre d’Acompanyament Familiar (CAF) Camins 21, impulsat per la Delegació de Pastoral Familiar del Bisbat de Girona. Es tracta d’un servei adreçat a qualsevol família o persona en situació de dificultat que necessiti acompanyament personalitzat i proper. Pren el relleu del COF Mare de Déu del Àngels, posat en marxa a finals de desembre de 2015.

L’acte va ser conduït per Miquel Dorca, membre de la delegació, i es va iniciar amb unes paraules dels delegats, Josep Mª Suñer i Mª Àngels Puigdevall, els quals van fer una descripció del concepte acompanyar, prenent com a referència el passatge d’Emmaús (Lluc 24,13-35). Després d’una reflexió-pregària, l’economista Francesc Brunés va presentar la missió, el servei i el funcionament del CAF Camins 21, així com el paper del voluntariat com a nucli primordial d’aquest servei.

Seguidament, va tenir lloc una xerrada a càrrec de la directora de Càritas Diocesana de Girona, Dolors Puigdevall, amb una exposició molt vivencial sobre la necessitat actual d’acompanyar i de sentir-se acompanyat. Va cloure l’acte, en nom del Bisbat, el vicari episcopal Mn. Esteve Sureda, el qual va agrair la posada en marxa d'aquest nou servei. Durant l’acte es va comptar amb breus intermedis musicals a càrrec d’Amós Pérez Fuertes.

Missió i objectius del CAF Camins 21

La missió i objectius generals del CAF Camins 21 són:

• Ser un espai d’acollida i acompanyament de famílies, matrimonis i parelles que desitgin millorar les seves relacions familiars.
  • Posar-se al servei d’aquelles persones que ho demanin per ser escoltades, oferint-los-hi suport, orientació i opcions de millora en les seves dificultats i problemes quotidians, en l’àmbit de les relacions familiars.
  • Mostrar camins d’esperança a través de la recerca de sentit a totes aquelles situacions que viu qualsevol tipus de família en la societat actual.
  • Ajudar a redescobrir la integritat de la persona procurant l’equilibri de les seves diverses dimensions: física, espiritual, relacional, emocional…

D'altra banda, els objectius específics són:

• Promoure la família com a comunitat de persones i valor fonamental de la nostra cultura.
  • Facilitar eines útils per a la promoció de la vida familiar i per a les persones que treballen amb famílies.
  • Oferir eines de prevenció i de formació vivencial que ajudin a gestionar i, en la mesura del possible, evitar o alleugerir problemes derivats de la convivència i la vida familiar.
  • Acompanyar situacions de pèrdua i de dol.
  • Orientar en aquelles problemàtiques especials que requereixen la intervenció de professionals adequats per al seu tractament.
  • Acompanyar de manera personalitzada, continuada, específica i adequada a aquelles persones i famílies que ho demanin. El sentit que se l’hi dona a l’acompanyament és el de fer camí junts durant el temps que sigui necessari.

Com posar-se en contacte amb el CAF Camins 21?

Fotografies: Àngel Almazan