Divendres 28 d'abril de 2023

El Bisbat de Girona elabora un protocol per la prevenció, detecció i actuació en cas d’abusos

Aquest mes d’abril, el Bisbat de Girona ha aprovat el “Protocol de la diòcesi de Girona per la prevenció, detecció i actuació en cas d’abusos a menors i persones vulnerables”, d’acord amb les recomanacions de la Santa Seu -amb el determinant impuls del papa Francesc- i de la Conferència Episcopal Espanyola. S’aplicarà de manera progressiva per tal d’arribar a totes les parròquies, delegacions, serveis, moviments i entitats diocesanes.

Un dels objectius d’aquest protocol és establir uns mecanismes d’actuació a tota la diòcesi per la prevenció d’abusos en tota l’activitat pastoral. En aquest sentit, inclou un codi de bones pràctiques, que hauran d’assumir tots els agents de pastoral que treballin amb menors. D’altra banda, el document també vol protocol·litzar la manera d’actuar davant d’un possible cas, cercar camins d’ajuda i de reparació davant el mal causat i ajudar el victimari a assumir la seva rehabilitació. D’acord amb el concepte de justícia restaurativa, aquest servei diocesà cerca l’atenció integral de les persones afectades i el seu entorn.

Finalment, cal recordar que el Bisbat de Girona compta, des de l’abril de 2020, amb una Oficina d'informació i acompanyament a les víctimes d'abusos, amb la qual es pot contactar a través del telèfon 686 32 16 67 o de l’adreça electrònica oficina.atencio.abus@bisbatgirona.cat.

Podeu descarregar el document aquí.