Dijous 11 de maig de 2023

Girona acull la 35a Trobada interdiocesana del moviment Vida Creixent

Més de 450 persones van participar, ahir dimecres, 10 de maig, a la ciutat de Girona, en la 35à Trobada interdiocesana del moviment de gent gran Vida Creixent. Els participants provenien de les deu diòcesis de la Tarraconense, juntament amb Mallorca i Menorca.

L’acte central va tenir lloc a la basílica de Sant Feliu, on van ser acollits pel rector, Mn. Joan Baburés, qui els va explicar les fites històriques del temple així com algunes referències als sants patrons de la ciutat. Seguidament va ser el torn dels parlaments, entre els quals cal destacar el del president del moviment en l’àmbit espanyol, Jaime Tamarit, qui va assenyalar que la gent gran constitueix un pilar fonamental en la nostra societat, especialment en la tasca de transmissió dels valors i de la fe. D’altra banda, el president diocesà i interdiocesà, Pere Canaleta, va agrair el suport rebut de les institucions i de l’Església per a fer realitat aquesta trenta-cinquena trobada. També hi van ser presents i van saludar als participants la vicepresidenta de la Diputació de Girona, Maria Àngels Planas, i l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas.

Missa presidida per l’administrador diocesà

La trobada va seguir amb la celebració d’una missa presidida per l’administrador diocesà, Mn. Lluís Suñer, amb qui van concelebrar més d’una vintena de preveres, entre els quals els consiliaris de Vida Creixent de la majoria dels bisbats participants. En la seva homilia, Mn. Lluís es va referir a les fites pasquals dels evangelis d’aquest temps, que donen vida i assenyalen el camí en les vides dels homes i dones de fe i, en el cas de Vida Creixent, seguir caminant en el compromís espiritual i familiar.

La celebració va finalitzar amb el cant de l’himne de Vida Creixent, i els participants es van traslladar fins al Palau Firal per compartir plegats un dinar de germanor.

Foto: Àngel Almazan