Dijous 08 de juny de 2023

Càritas celebra Corpus amb una crida a «ampliar la mirada» i construir una societat més justa i equitativa

Aquest proper diumenge, 11 de juny, se celebra la solemnitat de Corpus, i és també el dia de la Caritat. És per aquest motiu que Càritas Diocesana promou una campanya que porta per lema “Tu hi tens molt a veure”, amb la qual l’entitat demana que la societat ampliï la seva mirada i fa una crida a despertar la solidaritat, la implicació i el compromís amb un estil de vida que transformi la societat.

Enmig d'una realitat complexa i dolorosa en què Càritas acompanya les persones que més pateixen, la seva directora, Dolors Puigdevall destaca que “es fa evident la necessitat de comunicar esperança. Després d'anys de dificultats, la societat s'ha tornat insensible a la pobresa, centrada en les seves pròpies necessitats i desentenent-se del patiment dels altres”.

L'entitat observa una dura realitat en què milers de persones sobreviuen amb escassos recursos i denuncia que es converteixen en persones invisibles, sense accés a una vida digna, als seus drets ni a oportunitats. Segons les xifres presentades aquest mes de maig per Càritas Diocesana de Girona, ha atès un total de 27.531 persones durant el 2022 en algun dels 38 projectes desenvolupats arreu de la diòcesi de Girona. Les dades posen de manifest l'impacte durador de les conseqüències de la crisi sanitària, i reflecteixen el compromís inqüestionable de l'entitat envers les persones en situació de vulnerabilitat. Segons Càritas és un imperatiu abordar aquesta problemàtica i treballar conjuntament per garantir una alimentació adequada i cobrir les necessitats bàsiques de les famílies, ja que 2 de cada 3 llars no poden assegurar-se una alimentació suficient i 3 de cada 4 llars no poden satisfer les seves necessitats més bàsiques.

Puigdevall considera que “és evident que cal intensificar els esforços per revertir aquesta situació, atès que el 60% de les famílies ateses es troben en situació d'emergència residencial i el 18% viu en condicions d'ocupació per causes socials i aquestes són dades recorden la importància de continuar treballant en la construcció d'una societat més justa i solidària, on cap persona es quedi enrere i tothom tingui accés a una vida digna”.

__________________________________________________________________________________

Càritas fa una crida a dedicar temps als altres a través del voluntariat (voluntariat@caritasgirona.cat). També es poden fer aportacions econòmiques, mitjançant el número de compte: ES88-2100-0002-53-0200129121. També es pot col·laborar amb un Bizum al codi 01580 o a través de www.caritasgirona.cat.

Així mateix, aquest diumenge, 11 de juny, totes les parròquies de la diòcesi recolliran donatius a benefici de Càritas.