Divendres 13 de maig de 2011

El bisbe de Girona, nou responsable interdiocesà de Patrimoni

Els bisbes de Catalunya han encarregat l’àmbit interdiocesà de les qüestions relacionades amb el patrimoni a Mons. Francesc Pardo, bisbe de Girona. Així ho van acordar en el transcurs de la seva darrera reunió, que va tenir lloc al santuari de la Mare de Déu de Loreto, a Tarragona, els dies 10 i 11 de maig. L’àmbit interdiocesà de l’apostolat seglar, del qual s’ocupava fins ara el bisbe Francesc, ara és sota la responsabilitat de Mons. Xavier Novell, bisbe de Solsona, i el de la pastoral obrera, que igualment corresponia aquests darrers anys al bisbe Francesc, ara passa a mans de Mons. Sebastià Taltavull, bisbe auxiliar de Barcelona.
El bisbe de Girona continua essent el delegat de la Conferència Episcopal Tarraconense per a la pastoral de joventut. Precisament en virtut d’aquest càrrec Mons. Francesc Pardo va informar els bisbes de les activitats de preparació, a les diòcesis catalanes, per part del Secretariat Interdiocesà de Joventut, de la Jornada Mundial de la Joventut, que tindrà lloc a Madrid el proper mes d’agost. A partir de l’11 d’agost es preveu l’arribada de més de 40.000 joves procedents de diverses diòcesis d’Europa i d’Amèrica, que seran acollits en centres educatius, en parròquies i en famílies de les deu diòcesis amb seu a Catalunya i participaran en diferents activitats organitzades en les ciutats i pobles de Catalunya i Andorra.