Dilluns 23 de gener de 2023

El Pelegrí de Tossa compleix, un any més, el Vot de Poble

El divendres 20 de gener a les 7 del matí, durant la Missa del Cantar a l’església de Sant Vicenç de Tossa de Mar, es desvetllava la identitat del Pare Pelegrí d’enguany. En aquesta ocasió va ser Jordi Bragulat, de 45 anys, i sotsinspector de la Policia Municipal de Girona. Acabada la celebració, una processó va donar inici al pelegrinatge de 40 km que separa la vila marinera i Santa Coloma de Farners. Un total de 929 persones (510 dones, de les quals 28 descalces, i 419 homes, dels quals 27 descalços) van acompanyar el Pare Pelegrí en aquesta tradició, que es remunta al segle XV. Va ser llavors quan els tossencs van recórrer a sant Sebastià perquè els guarís de la pesta que patia la vila i, com a agraïment, es va iniciar un pelegrinatge fins a la capella més propera dedicada a aquest sant, i que es manté fins avui.

El pelegrinatge és obert a la participació de tothom, sempre que es faci amb respecte i silenci, i no és fins quan es fa fosc que s’entra a Santa Coloma. Seguint la tradició, doncs, no va ser fins passats pocs minuts d’un quart de 8 del vespre que el Pare Pelegrí va fer entrada a la població. Allà va ser rebut per les autoritats civils i, a continuació, pel rector de la parròquia, Mn. Josep Casellas, acompanyat per l’administrador parroquial de Tossa de Mar, Mn. Esteve Sureda, i pel diaca al servei d’aquesta parròquia, Mn. Joan Robé. L'endemà, el Pare Pelegrí va fer el camí de tornada fins a Tossa, on va anunciar públicament que s’havia complert el Vot.