Dissabte 01 de juliol de 2023

Necrològica de Mn. Dídac Faig i Vinyes

Ahir divendres, 30 de juny, va morir Mn. Dídac Faig i Vinyes. Nascut a Anglès el 17 de novembre de 1935, va fer els estudis eclesiàstics al Seminari diocesà i va ser ordenat prevere a l’església de sant Martí del Seminari de Girona el 10 de juliol de 1960. Inicià el ministeri presbiteral com a vicari a les parròquies de Cantallops, la Immaculada Concepció i Sant Pau de Figueres, santa Maria de Blanes, sant Feliu de Girona i la Bisbal d’Empordà i el 1965 va ser nomenat regent de Sant Martí de Llémena i ecònom de Granollers de Rocacorba i la Barroca. Del 1969 al 2002 residí i treballà pastoralment a l’Arquebisbat de Barcelona. De retorn a la nostra diòcesi fou nomenat rector de Sant Esteve d’en Bas i Sant Privat d’en Bas i, el 2003, també administrador parroquial de Joanetes i Puigpardines, càrrecs que exercí fins al 2008. Del 2006 al 2019 fou el rector de Santa Pau, la Cot i el Sallent i del 2008 al 2018, també, rector de Batet. Des del 2018 vivia a la residència sacerdotal “Bisbe Sivilla” de Girona.

La missa exequial tindrà lloc el dilluns, 3 de juliol, a les 11 del matí a l'església parroquial d'Anglès.