Dilluns 24 de juliol de 2023

Reunió de final de curs dels bisbes de la Tarraconense a Vic

Els dies 17, 18 i 19 de juliol va tenir lloc la reunió nº 252 de la Conferència Episcopal Tarraconense (CET), al Seminari de Vic. En primer lloc els membres de la CET van manifestar la seva cordial felicitació a Mons. Sergi Gordo, bisbe auxiliar de Barcelona i secretari general de la CET, pel seu nomenament pel papa Francesc com a bisbe de Tortosa, fent-la extensiva a tots els membres d’aquella diòcesi.

1.- Els bisbes van rebre les darreres informacions que els va trametre Mn. Carlos Bosch, en tant que director del Secretariat Interdiocesà de Joventut (SIJ), sobre la participació en la Jornada Mundial de la Joventut que se celebrarà a Lisboa a començaments del proper mes d’agost, amb l’assistència de 3.250 joves procedents de les diòcesis amb seu a Catalunya i de les Illes Balears i que ha coordinat l’esmentat Secretariat.

2.– El director del Secretariat Interdiocesà de Catequesi (SIC), Mn. Joan Àguila, i el seu ecònom, Mn. Alberto Para, en primer lloc van presentar la memòria d’activitats del SIC, amb un accent especial en els passos realitzats en l’elaboració de la nova proposta catequètica per a infants i les seves famílies, així com les iniciatives de formació que han impulsat; també han presentat als bisbes l’estat de comptes.

D’altra banda van compartir la reflexió que el SIC està realitzant al voltant de la institució del ministeri del catequista a les nostres diòcesis, remarcant la importància de la seva formació acadèmica, sense menystenir l’acompanyament pastoral i el discerniment vocacional que ha d’acompanyar cada un dels processos, buscant la col·laboració entre els diversos centres teològics i la tasca que li correspondria al SIC.

3.- Mn. Gustavo Riveiro d’Angelo, responsable del Departament per a la Pastoral del Turisme de la Conferència Episcopal Espanyola (CEE), va compartir amb els bisbes els reptes que en el moment actual comporta la pastoral del turisme, tan important a casa nostra, com a moment de descobriment de la cultura local, però també com a moment i possibilitat evangelitzadors. També va informar de l’itinerari amb vistes a la celebració del proper Jubileu de l’Esperança, previst per a l’any 2025.

4.- Els bisbes van rebre informació sobre les activitats i els objectius que es planteja el Secretariat Interdiocesà de Conservació i Promoció de l’Art Sagrat (SICPAS), a càrrec del seu director, Mn. Josep Maria Riba; així com de Catalonia Sacra, a càrrec del seu coordinador, el Sr. Dani Font.

5.- Els bisbes, a petició dels respectius bisbes responsables, van aprovar el nomenament del Sr. Rafael Muñoz Melgar, delegat d’ensenyament de l’arquebisbat de Tarragona, com a coordinador del Secretariat Interdiocesà d’Ensenyament de la Religió a Catalunya (SIERC); i de la Sra. Montserrat Puigdellívol Manzano, directora del secretariat d’ecumenisme de l’arquebisbat de Barcelona, com a coordinadora de la Comissió Interdiocesana d’Ecumenisme i de Relacions Interreligioses de Catalunya.

6.- D’altra banda es va treballar en la revisió dels Estatuts de la CET; es va continuar la reflexió per a l’edició de L’Església catòlica a Catalunya, Memòria 2022; es van compartir informacions sobre la celebració de la primera sessió del Sínode dels Bisbes prevista per al mes d’octubre vinent, així com del pelegrinatge a Roma amb motiu dels 800 anys de la Confraria de la Mare de Déu de Montserrat; finalment es va fixar el calendari per a les properes reunions de la CET.

7.- El darrer dia va ser dedicat a la visita a l’illa episcopal de la ciutat de Vic: el Museu Episcopal, amb l’exposició temporal “Bèsties”; la Catedral, amb les obres de renovació que s’hi estan realitzant i les pintures de Josep Maria Sert que es van salvar de la destrucció del temple els anys trenta del segle passat; la Biblioteca i l’Arxiu episcopal.

Font: Conferència Episcopal Tarraconense