Dijous 28 de setembre de 2023

Obre a Girona la botiga Moda Re de Càritas

La ciutat de Girona compta, des d'aquest passat dimarts, 26 de setembre, amb la botiga Moda Re, situada al Passeig d’Olot, 24. Es tracta d'una iniciativa de Càritas Diocesana de Girona, l'empresa d'inserció ECOSOL i la cooperativa Avancem Santa Clara, basada en el consum responsable, la cura del planeta i la generació de llocs de treball per a persones en situació de vulnerabilitat, a través de la gestió de la roba.

La directora de Càritas Diocesana de Girona, Dolors Puigdevall, va obrir l’acte d’inauguració destacant que “Moda Re és botiga i també inserció laboral, atenció a les persones i economia solidària i circular”. A continuació, Anna Güell, gerent d’ECOSOL, va parlar de tot el treball en xarxa que implica l’obertura i funcionament de la botiga i va acabar animant la ciutadania a donar suport al projecte: “tot això no té sentit si la gent no ve a comprar”.

Seguidament, Sergi Clot, regidor d’acció climàtica de l’Ajuntament de Girona, va fer èmfasi en la “importància de les iniciatives basades en l’economia circular entorn a la industria tèxtil, com és el cas de Moda Re, i la seva implementació a Girona”. Per acabar, Yadira Lesbia Betancourth, participant del projecte Moda Re, va explicar com “aquesta iniciativa m’ha permès regularitzar la meva situació i treballar. És un projecte que cuida el medi ambient i les persones”.

La botiga Moda Re és un espai on tothom que ho vulgui pot trobar, a preus molt assequibles, una gran varietat de peces de vestir, calçat i complements de dona, home i infantil, que provenen de donacions de particulars i empreses. Són articles nous o de segona mà, tots en perfectes condicions d'ús ja que prèviament han estat seleccionats, tractats i higienitzats, per allargar el seu cicle de vida. A la botiga s'hi pot trobar, també, roba dissenyada per l’equip OKOLLECTIVE i confeccionada a Olot, al taller de confecció d’ECOSOL, empresa d’inserció de Càritas, a partir de peces de roba no aptes per a la venda, a les que se’ls dóna una nova vida generant peces úniques.

Pel que fa a la creació d’ocupació, la botiga Moda Re de Girona genera 6 llocs de treball en inserció, adreçats a persones en situació de vulnerabilitat. D’aquesta manera, la botiga apropa a la ciutadania una nova opció de consum ètic i responsable, alhora que també realitza una tasca d’entrega social de roba, en el cas de persones en situació d’exclusió social, en coordinació amb l’Espai amb Cor de Càritas a la ciutat.

La botiga Moda Re de Girona està gestionada per Avancem Santa Clara, cooperativa nascuda com a iniciativa d’economia social de Càritas Diocesana de Girona i dedicada principalment als serveis de cura i de neteja. Comprar a les botigues Moda Re és apostar per un consum responsable, la cura del medi ambient i la generació de llocs de treball per a persones en situació o risc d’exclusió.