Divendres 06 d'octubre de 2023

Càritas reflexiona sobre les possibilitats de contractació a les persones migrades

Ahir dijous, 5 d'octubre, va tenir lloc la jornada “Ocupació i Regularització. Experiències d’èxit en la contractació de persones migrades” al Centre Cultural La Mercè de Girona, organitzada per Càritas Diocesana de Girona. L'acte estava emmarcat dins la Jornada Mundial pel Treball Decent que se celebra cada any el dia 7 d’octubre, i va servir per a conèixer millor i reflexionar entorn a les possibilitats de contractació que ofereix el mercat laboral a les persones migrades que no disposen de permís de treball.

En la presentació, Dolors Puigdevall, directora de Càritas Diocesana de Girona, va destacar que “ens trobem que la tramitació administrativa s’allarga molt i l’empresa no pot esperar. Aquest desencaix és motiu de debat avui. I és per això que demanem celeritat”. Albert Quintana, president de Justícia i Pau Girona, va fer incís en els aspectes de salut: "observem que les persones migrades han d'acceptar treballs amb càrregues físiques importants, amb estrès... els problemes de salut mental s'estan incrementant. Les experiències d'èxit ens poden donar pistes de com actuar, però la magnitud del problema és important". Eunice Romero, directora general de Migracions, Refugi i Antiracisme de la Generalitat de Catalunya, va posar de relleu que "tenim molts deures: hem de generar oportunitats reals i condicions d'igualtat. Estrangeria posa moltes barreres, sobretot si la persona es troba en situació irregular. S'ha de millorar la base i les condicions per un treball digne per a tothom".

El programa va seguir amb una taula rodona, que va permetre conèixer millor el procés de regularització i els reptes de futur que planteja, i amb la presentació de dues experiències de contractació per part de dues empreses gironines: Llars Oxalis i Tina Neteges.

La jornada va comptar amb la col·laboració de Justícia i Pau Girona, Pastoral Obrera de Girona, Cambra de Comerç de Girona, PIMEC Girona i l’Ajuntament de Girona, i va ser conduïda per la periodista Mariona Ferrer. Va comptar amb la participació de persones expertes en el tema provinents del món social, empresarial i de l’administració, i va permetre conèixer de primera mà experiències de contractactació.

Podeu llegir la notícia completa al següent enllaç al web de Càritas