Divendres 06 d'octubre de 2023

Comunicat d'entitats d'Església amb motiu del Dia Internacional pel Treball Decent

Sota el lema “El treball decent no pot perjudicar mai la salut”, les organitzacions que formen part de la plataforma “Església pel Treball Decent” han fet públic un comunicat amb motiu del Dia Internacional pel Treball Decent, que se celebra demà dissabte, 7 d’octubre. En el document denuncien “la situació precària de moltes persones treballadores del nostre entorn i l’alt índex de sinistralitat que patim”, i recorden que “l’Església defensa que la falta de salut laboral és un greu problema social que demana solucions col·lectives agosarades”.

En aquest sentit, mostren especial preocupació pels “treballs que fan sobretot les dones”, així com el fet que quan moltes d’aquestes feines es plantegen exclusivament des del punt de vista econòmic “apareixen problemes de salut mental”. També recorden que en el món hi ha milions de persones sense accés al treball que “han de viure en condicions precàries, perpetuant així la seva vulnerabilitat”.  Davant d’aquesta situació, les entitats signants reivindiquen “un treball decent que no perjudiqui mai la salut dels treballadors” i exigeixen “la implantació i el compliment de totes les normes i els mitjans de prevenció de riscos laborals”.

Les entitats promotores de la plataforma Església pel Treball Decent són Acció Catòlica Obrera, Acció Solidària Contra l’Atur, Cristianisme i Justícia, Secretariat Diocesà de Pastoral Obrera de Barcelona, GOAC Barcelona i Sant Feliu, JOC Nacional de Catalunya i les Illes, Justícia i Pau i MIJAC. També s’hi han adherit Càritas, Fundació Formació i Treball, Delegació diocesana de Missions de Barcelona, Delegació diocesana de Pastoral Social i Caritativa de Barcelona, Mans Unides, Unió de Religiosos i Religioses de Catalunya i Cristianisme al segle XXI.

Podeu llegir el manifest complet aquí