Dimarts 30 de gener de 2024

Caminada per la pau al monestir de Santa Maria del Roure (Alt Empordà)

Pau

Unes 40 persones van participar, el passat dissabte, 27 de gener, en una caminada per la pau des de l'església de Pont de Molins fins al monestir de Santa Maria del Roure. Durant el recorregut van compartir reflexions a partir de textos de Justícia i Pau, preparats pel P. Joan Morera SJ, així com cants a càrrec de la coral Viarany, que els acompanyava.

En les reflexions hi van aparèixer tres aspectes centrals: els canvis de la computació quàntica i la intel·ligència artificial, els reptes de la crisi eco-social i la cura de la casa comuna, així com la manera com es gestionen els conflictes a nivell mundial. Un cop arribats al monestir es va fer una posada en comú sobre els diferents temes tractats i es va respondre a la pregunta sobre com comprometre's davant d'aquesta realitat que ens toca viure: "Què puc fer jo, des del meu diminut entorn, per la pau?".